.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Układ paliwowy - Ciężkie odpalanie czy zimny czy ciepły

Piter7391 - 2019-05-19, 09:51
Temat postu: Ciężkie odpalanie czy zimny czy ciepły
Panowie sytualcja wygląda tak, że długo kręce sinikiem troche łapie paliwa bo zaczyna odpalać, czasem załapie i już normalnie pracuje a czasem się nie uda go odpalić.
Gaźnik czysty, ustawiony bez luzów i na nowych uszczelkach,
Zawory ok,
Iskra jest, świece suche nie zalewa ich.
Stawiam na membranę w pompce, niby podaje paliwo bo odpiąłem przewód i lałem w butelkę i leci dość sprawnie, ale może za słabo żeby odpalić?
Akurat nie mam mebrany na wymianę więc zanim ją kupię i wymienię chciał bym się dowiedzieć czy może na coś jeszczę zwrócić uwagę.

zolwik - 2019-05-19, 12:06

Miałem kiedyś taki efekt i pompka nie dawała rady mogą też zaworki, może filtr brudny
Piter7391 - 2019-05-19, 19:57

Filtry nowe, zaworki ok, po za tym mam jeszcze za filtrem dodatkowy zaworek.
Jutro zamawiam membranę, wychodzi na to że wytrzymała jakieś 7 tys. km, troche słaby wynik.

zolwik - 2019-05-19, 20:26

Sprawdz miejsce popychacza(wytarty) może skok jest za maly
Piter7391 - 2019-05-20, 07:13

Mam wszystko pomieżone i sprawdzone. Popychacz ma minimalne zużycie, nawet regulowałem podkładkami wszystko, odległość minimalna zgadza się z książką ale max się różni znacznie ale to pewnie przez to że mam sportowy wałek i pewnie ma zwiękrzony skok.
Piter7391 - 2019-06-05, 21:53

Membrana zmieniona,
na zimnym odpala już o wiele lepiej, ale nadal nie jest to co powinno być, na ciepłym trzeba długo kręcić i słabo mu to idzie, trzeba gaz w podłoge wcisnąć i się długo rozpędza, znaczy załapuje i co kolejny obrót łapie wyższe obroty.
Kolejna sprawa na gorącym silniku, takim z trasy nie ma szans go odpalić, swiece suche, koloru jak by byla za bogata mieszanka, iskra jgorąale niektórzy mówią że za słaba, co najgorsze nie chce zapalić na plaka w dolot, dopiero jak bezposrednio na przepustnice dostal paliwa to zalapał.
Sipnik ostygnie i znow zapala wpadlem na pomysl z cewka, ale to chociaż by swiece zalewalo a są suche.

Piter7391 - 2019-06-10, 20:53

Ma ktoś pomysł co może być nie tak?
michals - 2019-06-10, 23:27

Może być za mały luz zaworowy, ale podobne heca powoduje też zużyta stacyjka. Nie miałem takiego przypadku, ale tu na forum były opisy, że zasilanie cewki znikało w pozycji rozruch.
Piter7391 - 2019-06-11, 16:56

Stacyjka jest ori nowa ma dopiero 3ci sezon i iskra też jest jak się kręci rozrusznikiem, luzy ustawione i sprawdzone, tak naprawde to silnik jeździ już 3 ci sezon jedyna rzecz to która uległa zmienie to nowa ośka przepustnicy w gaźniku.
zolo - 2019-06-11, 19:38

A od kiedy masz takie problemy? Cos zmieniales / grzebales czy to wystapolo z dnia na dzień ?
Piter7391 - 2019-06-11, 22:42

Na ten sezon robiłem uszczelnienie silnika, nowy olej, filtry, regulacja i świece.
Gaźnik dostał nową ośkę, został rozłożony, wymyty ustawiony i trafił do silnika i od początku są jakieś jaja, bardzo ciężko odpalał na zimnym, potem wymieniłem jeszcze membranę pompki, rozłożyłem gaźnik i go przedmuchałem i na zimnym zaczął lepiej odpalać, ale to jeszcze nie to co powinno być, na ciepłym nie ma szans żeby go odpalić, chyba że strzykawka w cylinder, wtedy idzie, jeździ tak jak powinien, nie dławi się itp, ale na pewno ma za bogatą mieszankę ( świece suche ale przykopcone ) którą nie bardzo idzie wyregulować bo śruba od przepustnicy jest praktycznie na maxa wkręcona.
dziwne bo jak był by problem z zapłonem to świece były by mokre, więc to coś na pewno z paliwem.

zolo - 2019-06-12, 18:26

Pewnie ten gaźnik coś nie tegens. Robiłeś go sam czy ktoś ci wymieniał tą ośkę. Pokaz fote tego gaznika , gardzieli.
Piter7391 - 2019-06-12, 21:16

Gaźnik jest od ciebie, i śmigał bardzo dobrze, ale dostał luzu już na oście więc została wstawiona na tulejce redukcyjnej ośka 6.0, robił mi to znajomy i ogólnie już parę osiek wstawiał i było ok w weekend biorę się za kolejne podejście do gaźnika, więc wtedy porobię zdjęcia.
michals - 2019-06-12, 23:30

Piter7391 napisał/a:
Stacyjka jest ori nowa ma dopiero 3ci sezon i iskra też jest jak się kręci rozrusznikiem, luzy ustawione i sprawdzone, tak naprawde to silnik jeździ już 3 ci sezon jedyna rzecz to która uległa zmienie to nowa ośka przepustnicy w gaźniku.


Nasuwa się jedno pytanie skoro jest tak dobrze dlaczego jest źle?

Podstawiłbym inny gaźnik, potem moduł zapłonowy itd.

Piter7391 - 2019-06-13, 07:33

Tak jak mówię będe z tym walczył w weekend, wkurzony całą sytuacją wracając ze zlotu postanowiłem malczana zostawić na działce 40km od domu i narazie jestem na niego obrażony :P
Mam kupe gratów na podmiane i wiekrzość rzeczy jest kuż sprawdzona, gorzej z gaźnikiem bo mam keden zwykły na dodatekzz dużym luzem na ośce.

Piter7391 - 2019-06-20, 18:42

Walka trwa wyjąłem gaźnik do czyszczenia, poprawilem oskę przepustnicy i teraz jest tak jak powinna domyka sie prawidlowo oraz otwiera na maxa, wcześniej nie otwierala się na full zostawal jakis tam kąt.
Teraz odpala jak trzeba, ale nie mam możliwości sprawdzić czy z odpalaniem na cieplym problem znikł bo teraz nie mam obrotow na biegu jałowym, elektrodysza ok, bo wkręcałem zwykła dysze zamiast tego i napewno jest w pełni czysty gaźnik.

zolo - 2019-06-20, 21:21

Coś jest namieszane z gardzielą i przepustnicą. Jak zamkniesz całkiem przepustnice to widać boczny otworek (jeden z trzech) biegu jałowego. https://obrazki.elektroda.pl/2270819900_1561058453.jpg
Piter7391 - 2019-06-21, 09:24

Właśnie nie widzać, a mam już wkręconą regulację na maxa,
Wczesniej jak przepustnica byla źle ustawiona to było ją widać teraz nie.
Ośka to rzemiosło nominał dla starych gaźników 6.0 u mnie powinna być ośka 8.0 lub większa, to może być powodem czy np. Spierdzielili te kąty na ośce gdzie ustala się ramie przepustnicy?
Rozwiązaniem będzie danie dłuższej srubki od regulacji otwarcia przepustnicy?

zolo - 2019-06-21, 19:15

Przy wykręconej śrubie (zamkniętej całkowicie gardzieli) powinna być widoczna chociaż połowa otworu. Jesli tak nie jest to bedzie ciezko ustawic obroty biegu jalowego zeby silnik równo pracował.
Piter7391 - 2019-06-22, 09:04

Walcze dalej, wydaje mi się że oska jest troche przestawiona więc ją szlifne odpowiednio i moze bedzie się to dało ustawić.

EDIT:
Poprawiona ośka i juz przy minimalnie wkreconej śrubce mam widoczny ten kanalik.
Ale jet kolejny problem falujace obroty, przez elektrodysze i srube regulacji napewno nie, na obu nowy oring i jak robilem próżnie ustami to trzymalo.
Moze dostawac lewego powietrze przez uszczelke ssania?

Piter7391 - 2019-06-24, 16:28

Przegrałem walkę założyłem inny gaźnik i obroty nie falują, kwestia nieodpalania na ciepłym pozostała do sprawdzenia, wymieniłem świece i cewke zapłonową w przyszły weekend testy.
zolwik - 2019-06-24, 17:18

W ten sam sposób rozwiązałem problemy z gaźnikiem w el , miałem okazje zakupić od st nie ma problemów oraz mniej pali . Oryginalny gaźnik po wielokrotnemu czyszczeniu regulacji nie chciał współpracować .
Piter7391 - 2019-06-30, 09:44

No i dupa, wymieniony gaźnik, na zimnym odpala ładnie, jeździ też dobrze, a odpalanie na ciepłym jak odstoi pare min nadal chu......
Może być tak że zaworek się zacina na cieplym i niepuszcza paliwa?
Bo już nie mam pomysłu na to wszystko.
Jest keszcze taki objaw że przy przegazówce kilka razy strzela w wydech, wydaje mi się że wcześniej tego nie było.
Nie wiem sprawdzać kompresję jeszcze?

zolo - 2019-06-30, 10:09

Zawory, daj większy luz.
michals - 2019-06-30, 13:23

Zawory, ciepłota świec i elektryka w tym kostka stacyjki
Piter7391 - 2019-06-30, 15:01

Przy wałku 385 mialo być 0,15 i 0,20 i tak jeździłem cały czas dziwne że w tym roku voś się zaczęło dziać, teraz moge dac na próbe 0,20 i 0,25.
Kurde jak mnie to denerwuje praktycznie nic nie zmieniane od zeszłego sezonu a teraz takie jaja się dzieją.

zolo - 2019-06-30, 16:06

Zawory dla walka 385 0,20/0,25. Te co podaje producent sa za ciasne. Laski ci puchną i nie mozesz odpalic na goracym silniku
Piter7391 - 2019-07-24, 20:43

Up,
Walka trwa, jest coraz lepiej ale to nadal nie to.
Narazie opisze co już jest zrobione :
- zawory ustawione na 0,20 i 0,25
- nowa cała pompa paliwa,
- nowy filtr paliwa,
- zmieniona cewka i czujnik położenia wału,
- zmieniony gaźnik, pływak ustawiony, dysze; 120/190 i szczelinówka, lekki luz na ośce przepustnicy,
- świece używki w bdb stanie ( te co w zeszlym sezonie ),
- odkręciłem korek wlewu rzeby sprawdzić czy odpowietrzenie się nie zatkało nie zasysa ręki więc jest ok.
- w przewodzie do pompki nie widać powietrza, w filtrze jest paliwo,

Nadal ciężko odpala na ciepłym, ale nie zaraz po zgaszeniu tyljo po ok. 10-15 minutach postoju trzeba ok 5 pełnych obrotów i jeszcze jeden temat podczas jazdy np. 80km/h i 3 tys obrotów silnik co jakiś czas łapie czkawkę raz częściej raz rzadziej, obroty spadają w dół nawet o 300 obrotów dosłownie na sekunde, na biegu jałowym prawie wgl to nie występuje, pod obciążeniem praktycznie nie da się rozpędzić silnika powyżej 4000-4100 obrotów i ok.100km/h

norek - 2019-07-24, 21:25

Jakie cisnienie w cylindrach ?
Piter7391 - 2019-07-24, 22:26

norek napisał/a:
Jakie cisnienie w cylindrach ?

Nie sprawdzane czujnikiem, kręcąc ręką stawia opór taki jak trzeba, po za tym ma ok 5 tys zrobione od remontu, a w tą zimę miał pełny przegląd z uszczelnieniem, więc na to bym nie stawiał wydaje mi się bardziej że to problem z paliwem, bo jak nie odpalał wcale na ciepłym to świece były suche, teraz jak długo się lręci z gazem w podłodze silnik rozkręca się pomału dostając coraz więkrzej ilości paliwa.

danielewicz - 2019-07-24, 22:31

Jak stawiasz na paliwo to spróbuj go na plaka.
michals - 2019-07-25, 22:21

Piter7391 napisał/a:
Up,
Walka trwa, jest coraz lepiej ale to nadal nie to.
Narazie opisze co już jest zrobione :
- zawory ustawione na 0,20 i 0,25
- nowa cała pompa paliwa,
- nowy filtr paliwa,
- zmieniona cewka i czujnik położenia wału,
- zmieniony gaźnik, pływak ustawiony, dysze; 120/190 i szczelinówka, lekki luz na ośce

To nie jest optymalne ustawienie pod szczelinówkę. Proponuję 117 albo nawet 115 i dyszę hamowania powietrzem 180. Co do palenia może niewiele zmienić, ale tę "dziurę" w obrotach powinno zatkać.

W gaźniku masz uszczelkę "nieprzelewkę" czy zwykłą? Problemy na ciepłym i to po pewnym czasie sugerują, że paliwo zagazowuje i nadmiernie wzbogaca mieszankę. Można by pomyśleć o otworku odpowietrzającym komorę pływakową.

Piter7391 - 2019-07-25, 22:55

Cały czas walczę i kombinuję, dysze są większe bo to ten silnik ma rozwiert na 700, bez problemu mogę je zminić tylko nie mam 117 tki dyszy ale zeszly sezon śmigało to dobrze terżebtakie jaja uszczelka nieprzelewka. Gdyby mieszanka byla wzbogacona to świece powinny być mokre, a tu było tak że jak na ciepłym kręcił i nie odpalał to były suche, na ssaniu i pełnym gazie troche załapywał ale nie na tyle żeby normalnie odpalić.
michals - 2019-07-29, 23:40

Pod 700ccm te dysze będą OK. A co ze świecami?
Piter7391 - 2019-07-30, 07:08

Swiece przekladalem od nowych Iskr po stare Ngk, w tym momencie są świece Bosch-a które dobrze śmigały, przerwy książkowe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group