.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Swap - Gaźnik FOS z Cinquecento w 650E

LiSiC - 2018-04-03, 12:17
Temat postu: Gaźnik FOS z Cinquecento w 650E
Swego rodzaju swap, więc chyba tu :)
Więc tak, buduję silnik i ktoś mi podsunął pomysł z montażem gaźnika dwu-gardzielowego.
Mój wybór padł na FOS 30S2H od FSM 170(wczesne Cinquecento 700) Takie to:


Jestem ciekaw czy ktoś już coś takiego montował. Wiem że od BISa kilka osób montowało i to chodzi całkiem fajnie. Buduję silnik o nieco większej mocy do poruszania się po mieście lub na krótkie trasy do roboty.
Pierwszym problemem który napotykam jest podstawka pod gaźnik. Da się to z czegoś wyrzeźbić w zaciszu garażowym czy pozostaje tylko CNC?

Wszelkie pomocne uwagi i rady mile widziane.

mi5i3k - 2018-05-08, 22:05

Podlaczam sie do pytania, ja wywalilem ta membrane od podcisnienia, sadze ze ona moze problemy sprawiac, na razie nie mam malucha do testowania.

Co do podstawki ja kupilem taka : https://www.500mania.it/p...112-abarth.html

LiSiC - 2018-05-10, 12:30

mi5i3k napisał/a:
Podlaczam sie do pytania, ja wywalilem ta membrane od podcisnienia, sadze ze ona moze problemy sprawiac, na razie nie mam malucha do testowania.

Co do podstawki ja kupilem taka : https://www.500mania.it/p...112-abarth.html


Jak to zrobiłeś, zaślepiałeś coś po tej membranie? Też o tym myślę, w Cinquecento czasami się zawieszała i silnik na wolnych wkręcał się na 2000obr/min, albo gasł bez powodu. Ja właśnie czekam na podstawkę gaźnika, dałem dorobić na CNC(widzę jednak że taniej by wyszło jakbym zamówił z Włoch, no cóż), jak przyjdzie to się przymierzam do montażu w silniku który kończę budować, do przeróbki na pewno będzie cięgno gazu(nie wiem czy nie zrobię w formie haka z jednej strony, bo trzeba by przerobić w gaźniku uchwyt linki, z Poloneza ani z Żuka nie pasuje bo ośka przepustnicy jest mniejsza w gaźniku CC, a nie mam aż tak zaawansowanej technologi spawania żeby do tej cienkiej blaszki spawać kulkę na zaczep)

mi5i3k - 2018-05-10, 15:06

Trzeba zaslepic krociec, na razie jeszcze nie testowalem, ale mysle ze ssanie tak jak jest zrobione w maluchu w standardzie z linka i regulacja "manualna" da rade.

co do linki gazu tez sie zastanawiam w jaki sposob to zrealizowac

ywel84 - 2018-05-10, 17:58

Jaki jest koszt dorobienia podstawki?
Pytam bo potrzebuję podstawkę do wtrysku.

buczek21 - 2018-05-10, 21:10

mi5i3k,
Masz tą podstawkę już w domu??
Pytam bo to co zlinkowałeś jest pod Webery z seri 32..
A nie jak FOS'y czy Webery z CC,czy bisa serii 30...
Pytaam bo sam jestem na etapie kupna podstawki pod Webera i chce sie upewnić czy jest inny rozstaw śrub między serią 30 a 32...

Co to dzwigienkipod te gaźniki.To ja przerobiłem sobie dzwigienkę z bisa..
http://www.motozbyt.net/1...aznika-bis.html

Trzeba tylko obciąć rolkę i skrócić-przespawać oś dzwigni...5minut roboty..
Wtedy jest dziwgnia na kulkę..i zostaje tylko kwestia dorobienia cięgna między oryginalną dzwignią na obudowie silnika a gaźnikiem..Ale to juz przecież tylko kawał wygiętego i nagwintowanego pręta..
Odpada problem sztukowania -kombinowania z linką..

ywel84,
Podstawki albo z Włoch...albo jedna osoba na FB wykonuje w CMC...Ale cena 250zł...

LiSiC - 2018-05-11, 10:34

mi5i3k napisał/a:
Trzeba zaslepic krociec, na razie jeszcze nie testowalem, ale mysle ze ssanie tak jak jest zrobione w maluchu w standardzie z linka i regulacja "manualna" da rade.

co do linki gazu tez sie zastanawiam w jaki sposob to zrealizowac


Ok, śruba w wężyk :P
Linka ssania z BISa jest dużo dłuższa, ja się nad tą zastanawiam. Kilka osób które przerabiały Maluchy do KJS lata temu mi o niej wspominało.

ywel84 napisał/a:
Jaki jest koszt dorobienia podstawki?
Pytam bo potrzebuję podstawkę do wtrysku.

Ja dałem 270zł.

buczek21 napisał/a:
mi5i3k,
Masz tą podstawkę już w domu??
Pytam bo to co zlinkowałeś jest pod Webery z seri 32..
A nie jak FOS'y czy Webery z CC,czy bisa serii 30...
Pytaam bo sam jestem na etapie kupna podstawki pod Webera i chce sie upewnić czy jest inny rozstaw śrub między serią 30 a 32...

Co to dzwigienkipod te gaźniki.To ja przerobiłem sobie dzwigienkę z bisa..
http://www.motozbyt.net/1...aznika-bis.html

Trzeba tylko obciąć rolkę i skrócić-przespawać oś dzwigni...5minut roboty..
Wtedy jest dziwgnia na kulkę..i zostaje tylko kwestia dorobienia cięgna między oryginalną dzwignią na obudowie silnika a gaźnikiem..Ale to juz przecież tylko kawał wygiętego i nagwintowanego pręta..
Odpada problem sztukowania -kombinowania z linką..

ywel84,
Podstawki albo z Włoch...albo jedna osoba na FB wykonuje w CMC...Ale cena 250zł...


30 a 32 nie ma różnicy w rozstawie śrub mocujących(przynajmniej w większości które spotkałem), dopiero 34 ma szerzej rozstawione śruby(tak samo jak i JIkov z BISa)

Co do spawania to ja mam taki problem że mam dostęp aktualnie tylko do starej spawarki do elektrod rutylowych(plus na masie jak w Syrenie xd) Najwyżej zlecę komuś pospawanie.
A haczyk wymyśliłem jak rozwaliłem plastikowy uchwyt linki od CC i okazało się że w środku była zalana blaszka z otworami, stąd ten pomysł.

Po za tym dzisiaj przyglądałem się uchwytowi linki w gaźniku od starego UNO(chyba, kolektor z gaźnikiem leżał w UNO, reszty silnika nie stwierdzono) na szrotowisku i też by dało się z tego coś wymyślić, o ile średnica ośki przepustnicy się zgra.

mi5i3k - 2018-05-16, 23:04

mam, obrobilem troche, bo sa zadziory na odlewie
Fotka

rychoo - 2018-05-25, 12:02

Hi
Ja mam z FB, super wykonane.

Piter7391 - 2018-05-25, 13:12

rychoo napisał/a:
Hi
Ja mam z FB, super wykonane.
Obrazek

Bardzo drogo?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group