.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Rezerwa FSO - Polonez Caro+ 1.6 GSI

Szymek8 - 2016-12-17, 15:59
Temat postu: Polonez Caro+ 1.6 GSI
Witam, jakoś chwile przed urodzinami sprawiłem sobie Poloneza na zimę. Wybrałem Caro Plusa ze względu na pozytywną opinię po poprzednim Polonezie. Auto z 2001 roku, 1.6 GSI 84hp z gazem 1gen. Pełna seria, posiada wspomaganie, ogrzewaną tylną szybę i tyla.



Oczywiście został poprawiony układ chłodzenia w zderzaku, przyciemnione wszystkie lampy, wywalona blenda, przedni zawias -4 zwoje bez skracania odbojów. Opony były nieźle sparciałe i jedna postanowiła wystrzelić podczas jazdy, więc założyłem R14 z E30 na tyle.


Tył również opuszczony, początkowo złożyłem resory na 7cm dwu piórowe oraz odwróciłem środkowe mocowania, odboje z przodu jak i z tyłu zostały skrócone przez co przód zszedł jeszcze niżej.


Przymiarki rolki z mojej E30 - Borbet T 9j.



Wnętrze posprzątałem, bagażnik w całości zrobiony na wydmuszkę, bitex zerwany z całego środka. W komorze silnika zrobiony lekki porządek. Auto praktycznie wcale nie było elastyczne podczas jazdy, został poprawiony oraz uszczelniony dolot, regulacja gazu, wydech pełen przelot od początku do końca na seryjnych rurach zakończony dwururką. Most seryjny o przełożeniu 3.9 bez spawu, na mokrym obraca się bez problemu.


Trochę przesadziłem z obniżeniem tyłu dlatego środkowe mocowania ponownie odwróciłem i jest tak jak było seryjnie. Aktualnie siedzi spring cięty o 4.75 zwoja oraz zeszlifowany pod wahacz, tylne resory 7cm dwu piórowe, odboje wymontowane.


Nowy bak, który na dniach zamontuję. Ze starego sączyło się paliwo ze względu na korozję oraz miał spaloną pompę.

Hanss - 2016-12-17, 16:08
Temat postu: Re: Polonez Caro+ 1.6 GSI
Szymek8 napisał/a:
Aktualnie siedzi spring cięty o 4.75 zwoja oraz zeszlifowany pod wahacz

Sanki wywaliłeś czy jakoś je przerabiałeś by były wyżej? Ja przy ponad -3,5 zwoja mam około 3 cm do ziemi :/

lukio - 2016-12-17, 18:20

Szymek8, widzę że lubisz gruzować wszystko co się da :?
r3mix - 2016-12-17, 18:53

Nie rozumiem tego trendu z opuszczoną przednią rejestracją. Myślę, że znacznie lepiej by to wyglądało, gdyby była zamontowana z boku ;)
MajkelMoto - 2016-12-18, 13:57

Styl kozacki
Bonus - 2016-12-18, 14:11

wszystko spoko, ale te przewiercone zderzaki czemu służą ?
Rocky - 2016-12-18, 14:15

Redukcja masy ;) W rajdowych Borkach OBR też często tak robił ;)
Bonus - 2016-12-18, 14:18

:lol: na pewno bardzo odczuwalny zabieg w tym plusie, minus 1kg to już lepiej naczczo jeździć
Michu - 2016-12-18, 15:16

Fajnie wygląda ta rejka z przodu niżej, trapez taki do poświrowania, nic więcej :P
Mateusz23maw - 2016-12-18, 16:40

Nie słyszałeś że Polonez to nie trapez? :E A tak wracając do tematu to przynemny Poldon ;)
Ciężko rozebrać przednie lampy żeby nie pękło szkło? Sam miałem plan żeby przyciemnić je u siebie ale nie chciałbym ich zniszczyć ;)

Rocky - 2016-12-18, 17:30

Mateusz23maw, Do piekarnika lampy na ok. 15 minut i klej sam puszcza ;) Potem tylko nożyk i delikatnie podważasz ;)
Mateusz23maw - 2016-12-18, 19:27

Gitara, a jaka temperatura jest zalecana do polonezowskich lamp? :D
Mateusz9510 - 2016-12-18, 23:49

Nie wiem, spytaj lukio :E
lukio - 2016-12-19, 00:06

Mateusz9510, a miałem potłuczone lampy od trucka móg bym dla was zobaczyć :mrgreen: :E :lol2:
Aron - 2016-12-19, 22:03

OHURWA, JAKI PRZEPIĘKNY GRUZOS :3 JUŻ UWIELBIAM
Czy planujesz coś robić we wnętrzu? Może jakaś stylowa kier(w)a lub inne fotele?

A co do Trapeza, to również od dawien dawna kojarzę to tylko z Polonezem ;)

Wąski75 - 2016-12-30, 18:53

Wszystko pięknie ładnie do polatania tylko szkoda, że te dziury w zderzaku są.. :/
Michu - 2016-12-30, 21:53

A co w tym takiego strasznego? Zwykły zderzak plusowy, wala się to na każdym szrocie
Wąski75 - 2016-12-31, 18:10

Walać się wala, ale moim zdaniem psuje trochę całokształt
Szymek8 - 2017-03-24, 17:47

Hanss, sanki są seryjne, przycierały mi jedynie na śpiących policjantach.
r3mix, rejestracja była niżej o jakieś 2 centy ze względu na otwory do chłodnicy. Na boku miałem w poprzednim Polonezie, też dobra opcja.
Bonus, z przodu to wiadomo w celu lepszego chłodzenia ponieważ plastikowe belki zostały skrócone, a z tyłu to już taka moja chora obsesja. :E
Mateusz23maw, ku mojemu zdziwieniu szkła reflektorów wyszły jeszcze przed odkręceniem lamp, ręcznie. :E Polecam podgrzać chwilę w piekarniku lub coś podobnego, w lampach z BMW się sprawdziło.

Dziękuję za opinię. :)

Przepłukałem przepustnicę, krokowy oraz mikser w benzynie.


Kolejna próba zakładania felg, tym razem na tył dwie sztuki z mniejszym ET.


Luźne zdjęcia podwórkowe.



Niski zawias i jego beznadziejna praca spowodowała lekkie podniesienie do góry. Przód spring około -4.5 zwoja, a na tyle resory dwu piórowe seryjne z odwróconym środkowym mocowaniem.


Na takiej konfiguracji przód już skręcał normalnie na 9j. Tylna rejestracja wróciła na zderzak, a blenda została przerobiona.


Niestety efekt tyłu nie za bardzo przypadł mi do gustu. Szybka decyzja, przerabiam kolumienki na 0.


Cały dół pomalowałem na czarno, aż do listew łącznie ze zderzakami ponieważ były trochę porysowane po zaliczonych krzakach w rowie.


Wczoraj sprzedałem Poloneza, nowy właściciel ma sporo planów. Trzymam kciuki :D

Michu - 2017-03-24, 21:05

Podziwiam Cię że chciało Ci się tak często grzebać w zawieszeniu :shock:
Magneto94 - 2017-03-27, 08:15

przy kolumienkach na zero most nie patrzy w dół?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group