.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Rezerwa FSO - Mój Fiat 125p Papa Smerf! L-62, 1990 Kant nie Immanuel :D

Bonifacy - 2016-09-01, 23:17
Temat postu: Mój Fiat 125p Papa Smerf! L-62, 1990 Kant nie Immanuel :D
Dziś zakupiłem Fiacika (a właściwie FSO) 125p :) :) :) Fiacik zakupiony koło Zgierza, tam wymieniliśmy butlę LPG na nową i poleciał pięknie samodzielnie do Lublina :D Jest konkretnie taki jak chciałem, czyli z silnikiem z rozrządem na pasku, skrzynią 5., i okrągłymi zegarami (wiem, takie upodobania są kontrowersyjne :lol: )

Kilka informacji o autku - jak widać, jest to ostatnia wersja Kanta, z rocznika 1990, w "szałowym" :D kolorze "kość słoniowa" L-87. Być może z tego powodu został zarejestrowany pierwszy raz dopiero w lipcu 1991 (!). Daty na szybach wskazują marzec 1990 jako datę produkcji. Silnik oczywiście 1.5 na pasku, z LPG (świetna sprawa!), skrzynia 5, most cichutki jakby miał przedni napęd :shock: . Jestem jego czwartym właścicielem. Poprzedni właściciel (na zdjęciu ze mną i kredensem), bardzo w porządku gość, dał mi dwa duże pudła części, uczciwie opowiedział o stanie samochodu, negocjacje bez problemu ;) (ale nie będę mówił za ile poszedł, cena nie była zła 8) , dał nawet popukać młotkiem w podłogę (!), i był przy kupnie także poczęstunek z kawą 8) Na prawdę pozytywnie :) Po tym tak jak pisałem wymiana butli (na taką samą - Stako 300mm średnicy pojemność 50l), i stąd ruszyłem do Lublina, i dojechałem prosto na Lubelskie Klasyki Nocą (jakieś fotki stamtąd dam, jak pojawią się w internecie ;) ).







Jak widać, blacharsko był już robiony (tak, wiem o tym i mi to nie przeszkadza :P ), teraz właśnie nim podjechałem do znajomego (Maluch, którego miałem jest teraz jego), także progi, podciągi i podproża idą na pewno do wymiany, podłoga do wyspawania, raczej jedne drzwi do wymiany / naprawy, częściowo na pewno do malowania. Jakby nie było, damy radę 8)

Mechanicznie za to jest na prawdę bardzo fajnie, cichutki tylny most (jakby miał przedni napęd :shock: ), skrzynia 5 ładnie chodzi, silnik też fajnie, choć na pewno pasek rozrządu do wymiany (dostałem nowy ;) ), na kierownicy luzów zbyt dużych nie ma, za to na pewno do zrobienia są hamulce (pompa jest już nowa), ale do wymiany na pewną są wszystkie przewody hamulcowe, przód hamuje ładnie, natomiast tyłu nie ma ze względu na pęknięcie przewodu metalowego - zrobi się, i oczywiście nowe uszczelnienia tłoczków. Instalacja LPG jest w bardzo dobrym stanie, jest z 2001 roku (założył ją drugi właściciel). Jest już założona nowa butla. Do wymiany też będzie wydech.

Co do wyposażenia to jest i będzie w klimacie - pokrowce miśki, zegarek z Poloneza, radio z początku lat 90., owiewki - tak ma być! :mrgreen:

A co do planów na dalszą przyszłość - Maluchem byłem na Ukrainie, także Dużym Fiatem planuję się wybrać gdzieś dalej ;)

PS Jak to zaczynałem pisać to było jeszcze "dzisiaj", czyli oczywiście wczoraj, jakby nie było - 1.09.2016 ;)

///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17

Pan_Waclaw - 2016-09-01, 23:21

Kurde, ostatnio gdzieś się mijałem z takim samym fiaciorem, może to z Tobą akurat? :D Kto wie. Gdzie stacjonował ten egzemplarz, bo nie kojarzę go? Zdjęcia widzę z terenu byłej jednostki :)
Bonifacy - 2016-09-01, 23:23

Jak wczoraj od 11 do 20 to ze mną :)

A stacjonował w miejscowości Jeżewo (to tak formalnie), a właściwie, to dojeżdżało się tam z miejscowości Dąbrówka - Strumiany.

W jednostce dobrze montują gaz ;)

Pan_Waclaw - 2016-09-01, 23:26

No właśnie nie wiem czy nie wczoraj :D Tak czy siak gratuluję zakupu.

Jeżewo to nawet nie wiem gdzie jest dokładnie, ale jak przez Dąbrówkę się jedzie to jakieś zadupie pewnie, dlatego go nie kojarzę. Pewnie jeszcze rzadko jeździł... U mnie na ulicy dziadek trzyma późnego 125p na podwórku, czaaasem w niedzielę gdzieś nim pojedzie. To chyba były taksówkarz. Mnie nie interesuje ten model, więc nigdy nie próbowałem go odkupić.

Bonifacy - 2016-09-01, 23:32

Dzięki :) Będę jeszcze nim pewnie w Zgierzu na koniec października.

No raczej tak. To jest koło takiej kopalni kruszywa. Ale było miło i uczciwie(!!!) :shock: , tak tak, to może być nawet na końcu świata ;) Ale w sumie to koło A2, przez pole poprzedniego właściciela przebiega ta autostrada.
Jeździł dość rzadko, przez 12 lat tylko 35 tysięcy km.

A co do tego Fiata od taksiarza - WARTO!!!, przejedź się Fiaciorem za kierownicą, a zrozumiesz, że ten model Cię interesuje ;) :D

mikkke - 2016-09-02, 06:02

Gratuluję zakupu.
CZESIO1958 - 2016-09-02, 09:25

Konkretny kredens :D
r3mix - 2016-09-05, 20:40

Wyrzucić kołpaki, zrobić mechanikę i to co najpilniejsze w blacharce i resztę zostawić jak jest.
Tak ja bym to widział, bo teraz jest taki fajny, autentyczny ;)

Bonifacy - 2016-09-06, 08:51

r3mix, Taki jest plan ;) Blaszki już jadą, hamulce trzeba poprawić, i parę jakiś mniejszych rzeczy, a tak to zostaje autentyk z epoki ;) z pokrowcami miśkami w środku.
zolwik - 2016-09-06, 09:16

Tez poluje na misie :oops: , hamulce ostatnio robilem.
A co u ciebie ciekna?

Bonifacy - 2016-09-06, 09:45

Tył prawy cieknie, a poza tym pękł ten długi przewód na tył :E

Zolwik, a jakie będzie miał eleganckie podszybie ;)

Bonifacy - 2016-09-09, 07:53

Części blacharskie prawie wszystkie doszły, od przyszłego tygodnia szykuje się remoncik blacharski. Tymczasem kilka fotek z LKN



I z bliźniakiem ;) Różni je tylko kilka miesięcy i tapicerka. I stan blacharski :E







///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17

CZESIO1958 - 2016-09-09, 07:58

No faktycznie bliźniaki :D
Aron - 2016-09-09, 10:34

Ten z żaluzją na szerokiej stali to jest kozak!
Magneto94 - 2016-09-09, 15:37

weź wywal te kołpaki...
Bonifacy - 2016-09-10, 13:12

Będą inne kołpaki - ale nie te małe czarne, a takie jak pamiętam z Dużych Fiatów ok. 2005 roku (jako dziecko przyglądałem się zawsze starym samochodom :D ), czyli takie jak we wczesnych Poldkach Caro

Klimat epoki musi być zachowany 8)

Ale to jest rzecz, którą zawsze można zrobić. Póki co trzeba zrobić ważniejsze, czyli blachę i hamulce z tyłu. Później możemy myśleć nad dodatkami. Będą na pewno jeszcze nowe owiewki, bo obecnie jedna jest złamana.


///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17

r3mix - 2016-09-10, 13:44

Eee tam... Czarna stal, a nie kołpaki :)
Magneto94 - 2016-09-11, 08:11

mimo to, wywal i jeździj bez... takie kołpaki miałem w swoim wąskim caro ale zmieniłem je na rzecz małych, czarnych z tego powodu że się chyba wyrobiły i na dołkach "trzeszczały"..
Bonifacy - 2016-09-13, 06:50

r3mix, i mamy idealną opcję na zimę :twisted:

Tymczasem doszły blaszki:





I dwie fotki Fiaciora ;)



Prace blacharskie zaczniemy jednak trochę później (ok. 1 października), a w tym tygodniu będzie mechanika. Będzie mi potrzebny do jeżdżenia (i do przeprowadzki, jak już się przeprowadzę, to dam znać, gdzie :D ), stąd mała zmiana planów. Postanowiłem też co do koloru, będzie inny niż teraz, ale z palety 125p. Sam kolor to będzie niespodzianka ;) To co mogę póki co powiedzieć, to to, że jest on z palety 125p MR i nie jest zbyt często spotykany. Poza tym jest bardzo ładny :D Mam tylko nadzieję, że uda się go dobrze dobrać.

///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17

mikkke - 2016-09-13, 11:39

Bonifacy napisał/a:
am kolor to będzie niespodzianka To co mogę póki co powiedzieć, to to, że jest on z palety 125p MR i nie jest zbyt często spotykany.

brązowy?

zolwik - 2016-09-13, 12:30

Aktualne to malo spotykany na ulicy jest jakakolwiek 125p :lol2:
Trefl - 2016-09-13, 13:54

Stawiam na 687 Silver. Kolor mega rzadki, a w dodatku występował tylko w 1990 ;)
Depsu95 - 2016-09-13, 18:27

ten silver wyglada jakby ktos w 1999/2002 robil bkacharke i pomalowal na pierwszy lepszy srebrny :D
Trefl - 2016-09-14, 14:04

W sieci krąży tylko jedno foto Fiata w tym kolorze.
Depsu95 - 2016-09-14, 16:06

wpisalem w google fiat 125p silver 687, pojawiło mi sie pare zdjec, ale tak jak napisalem wyzej, moze trafilem na same malowane w tych czasach, podeslesz link do tego właściwego zdjecia ?
Trefl - 2016-09-14, 20:29

Ok
http://fiat125p.pl/zeby-k...i-przynajmniej/

Aron - 2016-09-14, 20:32

Niezła ciekawostka z tym srebrem. Pewnie jak już szły ostatnie Polonezy przejściówki, a już na taśmie składano pierwsze Caro, to trysnęli kilka sztuk. Albo to lakier z eksportowych Polonezów. Nie do końca mi się on widzi tak czy siak na Kancie. Faktycznie, wygląda to jak fanaberie ludzi, którzy w latach 90 robili blachę i lakier w swoim Dużym. Ewentualnie jakiś Janusz Cebularz trysnął na srebrno i liczy na duże hajsy z wożenia ślubów.
Depsu95 - 2016-09-15, 14:35

w dalszym ciagu podtrzymuje swoje zdanie :D juz lepiej wyglada popularna kosc sloniowa, ja jednak majac 125p malowalbym na yellow bahama
Bonifacy - 2017-02-01, 11:09

Dalszy ciąg już niedługo. A jak na razie tyle... 8)


///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17

CZESIO1958 - 2017-02-01, 13:09

Ładnie 😁
ignac2004 - 2017-02-01, 13:11

Ładne są te felgi :)
Rocky - 2017-02-01, 15:11

DF/Borek na Motylkach zawsze na propsie :>
Bonifacy - 2017-02-25, 19:12

Conieco nt. blachy. "Kolega" z lublina okazał się być zwykłym ciulem, i auto stało przez ponad 5 miesięcy tam gdzie je zostawiłem, a ten twierdził, że je robi (informował nawet, co konkretnie robi...)

Pojechałem do tego lublina, i zastałem Fiata z niemałą czapką śniegu na sobie, decyzja mogła być jedna - zabieram.

Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, Fiat trafił do prawdziwego fachowca z doświadczeniem w mojej rodzinnej Bydgoszczy. Robota idzie ekspresowo, gotowa jest już w całości prawa strona, a obecnie w remoncie jest lewa. Później przód, przygotowanie, i lakier. A oto zdjęcia gotowej prawej strony






A tu piesek zapoznaje się z Fiatem ;)


///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17

adi20007 - 2017-02-25, 21:12

Przed malowaniem zamontuj zamki drzwi i sprawdź spasowanie drzwi. Zamki 125p są trochę ciężkie w regulacji w porównaniu do Poloneza/Fiata 126p, a szkoda żeby fajna linia nadwozia straciła ładne kształty ;)
CZESIO1958 - 2017-02-25, 22:23

Jest taki znajomy pod Opolem
Robi klasyki
Aktualnie mojego Merca wyspawał pomalował i teraz składa
Widziałem u niego w robocie różne samochody
Jak chcesz to pisz na priw dam namiary

Michu - 2017-02-26, 11:33

Na razie ładnie to wszystko pasuje :lubieto:
Bonifacy - 2017-04-14, 17:32

Powoli do przodu :)
Dopasowany lewy błotnik (wcześniej kompletnie nie pasował do maski)

Niemal całkiem nowy tył. Pas tylny fabrycznie nowy, podobnie klapa bagażnika i tylny prawy błotnik. Tylny lewy rzemo, ale nie jest zły

A w środku nowa butla LPG Stako 50l

I jeszcze jedno ujęcie na już gotowy tył, a lewy bok podczas prac

Lewy bok niemal gotowy


Do wstawienia jeszcze reperaturka i do spasowania błotnik przedni lewy z drzwiami (już wcześniej był wymieniany, jest jakby za mały, ale to się zrobi :) )

Gałka z samochodzikiem

Nowe boczki

I gwóźdź programu ;) Znaczek FSO w nowym chromie. Koszt mniej więcej taki jak zakupu nowego znaczka, a chrom zdecydowanie ładniejszy niż fabryczny plus fakt, że to znaczek konkretnie z tego samochodu 8)

I na koniec najlepsze ujęcie :)


I Wesołych Świąt :)

c.d.n. ;)

Bonifacy - 2018-10-08, 21:58

Aktuala jakiegoś machnę, pierwszy tegoroczny post w tym temacie :D Po blacharce Fiat poszedł cały w podkład reaktywny, i tak prawie dwa lata stał nieruszany w garażu. Na początku września coś się jednak ruszyło, i Fiacior pojechał do piaskowania spodu (zdrowiutki jest :) )

Tu jeszcze przed


A tu już po








Poza tym doposażyłem okrągłe zegary w obrotomierz (co ciekawe zachowała się na lince oryginalna plomba 8) ), oraz przyszła podpora wału z poliuretanem





A na koniec najważniejszy temat, i ogromne podziękowania dla Daniela22!!! :D Udało się kupić odpowiedni do Fiata silnik, 1.6CB po 60.000km przebiegu. Daniel pojechał go obejrzeć i pomierzył w nim komprechę (jeszcze raz dzięki!) i wyszedł piękny wynik 13-13-13,5-13,5 :D Zatem zdecydowałem - jadę do Zabrza i biorę. A oto foty

Z Danielem, sprawcą całej akcji :D



Sam motor


Przy dawcy (Caro wąskie '93) oprócz mnie Pan Jarosław - poprzedni właściciel silnika, i innych tajli do FSO, rychtyg ślonski fachman - pozdrowienia dla niego :D


Prócz silnika brązowy Polonez (rodem z Rudy Śląskiej) zasilił Fiata także w niskoprzebiegową skrzynię i przekładnię kierowniczą.

c.d.n. ;)

Andyy - 2018-10-08, 23:04

Zazdro! Pikny będzie fiatolot...
Daniel22 - 2018-10-08, 23:09

Cieszę się, że nie odpuszczasz remontu fiata, a silnik (i trochę ja :E ) tylko pomogliśmy utrzymać decyzję o jego kontynuacji w mocy :) . Kompresja mnie też zaskoczyła, niesamowicie zdrowa OHV-ka w porównaniu do innych, które mierzyłem, zupełnie odwrotna od stanu wizualnego całego auta i silnika. Wiesz, co z tym silnikiem robić i jak go usprawnić (pewnie w temacie opiszesz szczegóły poprawiania fabryki), więc według mnie po skończeniu remontu będzie z tego auta ракета 8)

Powodzenia i czekamy na dalsze relacje!

Piter7391 - 2018-10-09, 17:26

Ooo to on jest na rezerwie, nie wiedzialem, fajny Kant ;)
Udoskonalenia, takie jak gadalismy czy jeszcze cos wykminiłes?

Majonez - 2018-10-09, 18:57

Kant niesamowicie zdrowy wręcz. Panowie co to za udoskonalenia, podzielcie się :) .
Bonifacy - 2018-10-09, 19:37

Andyy, dzięki, mam też nadzieję, że kiedyś będzie piękny i gładki :D
Daniel22, przyda się!! I dzięki raz jeszcze za znalezienie takiego fajnego motoru!
Piter7391, dzięki, raczej te co gadaliśmy, choć... Jak coś nowego się wymyśli, to się wdroży ;)
Majonez, to uchylę rąbka tajemnicy ;)
- 1.6 CB 87KM tak jak w relacji wyżej,
- porting głowicy
- kolektor wydechowy rurowy GSI
- kolektor dolotowy okrągły od 115C lub wczesnych Borewiczów
- jakieś lepsze dyszki w gaźniku, dobierze się doświadczalnie, jak na razie obstawiam 125 (seria 115) i 145 (seria 140)
- zimny dolot
- LPG II generacji
- tuleje zawieszenia poliuretanowe czerwone
- hamulce przednie PN Lucas Truck 259mm
- wspornik drążków hydrauliczny z pierwszych Borewiczów

- koła motylki 14", opony 185/65/14
- jak coś mi się jeszcze przypomni to dam znać :D

A teraz jeszcze klika fotek z blacharki

Nowe dolne poszycie pasa przedniego


Błotnik finalnie dopasowany


Blacharka cała gotowa


I w podkładzie reaktywnym




A tu podczas transportu do piaskarza


c.d.n. ;)

Pan_Waclaw - 2018-10-09, 19:59

Daniel22 to dobry ziomek jest, nic dziwnego, że Ci pomógł znaleźć zdrowy motor :D

Powodzenia w dalszych pracach, zapowiada się ciekawie... Ech, też bym pośmigał takim bandziorem, chociaż nigdy nie miałem do nich zbytniego sentymentu :)

Daniel22 - 2018-10-09, 21:42

A na bejsbuku i peteku niektórzy mówią, że taki straszny jestem, i komu tu teraz wierzyć :E

Nie ma problemu, Jarek się okazał w porządku gościem i nic nie kręcił na temat silnika, pomiar wyszedł w porządku, choć jechałem go oglądać z przeświadczeniem, że znowu będzie jakiś paść, który z trudem wypluje kompresję 10-11, a tutaj taka niespodzianka... :) Cieszę się, że się nie zmarnuje, trafił do właściwej osoby i uda się zrobić z niego naprawdę fajny i dynamiczny motor. Strasznie jestem ciekawy, jak wypadnie porównanie z moim PNem, choć już wiadomo na starcie, że dzięki lższejszej wadze fiata i moście 4:1 zostawi prawdopodobnie mojego (również pomodzonego) abimexa po remoncie w tyle. Może Bonifacy da się namówić na hamownię po poskładaniu auta? :mrgreen:

Co do modyfikacji, dodałbym może do listy delikatne stoczenie zamachu (do wagi podanej w książce), podobno często są cięższe. Co do gazu, mixer będzie szczelinowy-oczkowy, instalacja 2-gen sterowana z sondy w kolektorze GSi, jeszcze się głowimy, jak tutaj dorobić TPS-a do gaźnika, żeby miał szybką informację o mocnym depnięciu butem, ale szybka sonda i dobry sterownik powinny to szybko nadrobić. Według mnie, powinien po ustawieniu zapłonu pod LPG i dobrym zgraniu instalacji latać na gazie lepiej, niż na benzynie :)

Z kolektorów i głowicy będzie co wiercić, oj będzie... :D Porting i spasowanie kolektorów dadzą pewnie najwięcej, bo patrząc na zdjęcie poniżej można zwątpić:


Majonez - 2018-10-09, 23:18

To mi się podoba, sam bym tak pomodził :) .
Hanss - 2018-10-26, 07:43

Tobie mam głowice robić?
Bonifacy - 2018-10-26, 09:17

Hanss, na to wygląda :D Ale najpierw zrobię wał, a później jak będą fundusze to tak jak gadaliśmy podeślę
Bonifacy - 2018-12-08, 18:30

No to aktualizacja, które się już wcale spodziewałem :o Po dłuuugim czasie rozpoczęło się przygotowanie do malowania. W tym tempie to do końca roku Fiat będzie w kolorze :D

Szpachlowanie, szlifowanie




Zabarwiony podkład



I znowu szpachlowanie, szlifowanie




c.d.n. :)

Daniel22 - 2018-12-08, 20:10

No to pięknie, że prace ruszyły z kopyta :) Ciekaw jestem, jaki będzie finał, bo zapowiada się dobrze :) .
CZESIO1958 - 2018-12-08, 20:19

Byle do przodu 👉 😅
Bonifacy - 2019-01-06, 16:13

Jedziemy dalej, ostatnie przygotowania... :)



I lakierowanie! Jak na razie wnęki, a niedługo reszta karoserii, drzwi i klapy. Kolorystycznie zamiast nudnej kremówy wpadł Błękit Adriatycki L-62 8) Kolor choć był stosowany w latach 1983 - 1990, to dzisiaj występuje dość rzadko, odcień moim zdaniem jest świetny :D Do tego przyjdzie wnętrze w brązie, i będzie ładnie :)





c.d.n. ;)

Piter7391 - 2019-01-06, 16:54

Nie moge się doczekać fotek jak będzie polakierowany cały, zapowiada sie naprawdę alegancko ;)
Daniel22 - 2019-01-06, 19:57

Świetny wybór koloru :) Będzie wyglądał mega, jeden z ładniejszych kolorów późnych DF :)
Bonifacy - 2019-01-20, 22:02

No to jadymy z tym śFIATem! :D

Karoseria pomalowana


Drzwi i maski też :)


Wszystko może się zmienić, np. progi, błotniki, poszycia drzwi, a nawet kolor całego samochodu, jednak tablica na zderzaku jest wieczna :E Spokojnie, wróci kiedyś na swoje fabryczne miejsce ;)


Nie ma drzwi - są drzwi ;)


I tak od przodu...


...i od tyłu...


...jednak od boku ta sylwetka jest nie do pomylenia z żadnymi innym wozem :D


Teraz pozostanie go poskładać, i jazda :) Większość części już jest, niektóre trzeba jeszcze zgromadzić, z fajniejszych to wpadła ostatnio uszczelka pod głowicę Goetze (do OHVki 1.6 rzecz jasna), a także komplet epokowych dywaników Stomilu :D

c.d.n. ;)

Kubica - 2019-01-20, 22:40

Tytuł zmień bo teraz to Papa Smerf jest :lol2:
Bonifacy - 2019-01-20, 22:42

Kubica, tyś jest dobry w nazywaniu aut, i nie ino! 8)
Daniel22 - 2019-01-20, 23:40

Jest rewelacja 8) Czekam aż będzie uzbrojony we wnętrze,silnik i przyjedzie na śląsk, aż miło będzie dłubać w takiej czystości pod maską :)
Fabrizio - 2019-01-21, 16:47

Gratki , w tym roku muszę w końcu spełnić marzenie i kupić 125p :D
Majonez - 2019-01-21, 22:14

Pięknie to wygląda, ładny kolor :) .

Bonifacy napisał/a:
...jednak od boku ta sylwetka jest nie do pomylenia z żadnymi innym wozem :D


Patrząc na fiata 124 i pochodnych to mam wątpliwości, zwłaszcza z daleka :E .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group