Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Nasze pojazdy z epoki - BMW E34 530i

Karol - 2016-07-01, 15:35
Temat postu: BMW E34 530i
Witajcie. Mam trochę wolnego czasu wiec myślę zaprezentuje resztę moim pojazdów.

BMW E34 530i 1988r

Dlaczego BMW? Powiem tak. Zajarany byłem W124, szukałem fajnego egz. koniecznie w manualu i co najmniej 3.0 Nic ciekawego nie znalazłem, a jak już coś to daleko. Pojechałem oglądnąć z malutkim gaźnikiem 2.0, stan fajny, ale handlarza wyczułem że coś ukrywa. Rozszerzyłem poszukiwania o E34 i nagle niedaleko mnie pojawiło się ogłoszenie od Fana marki. Pojechałem. Niby to co szukam (silnik , stan zachowania itp) ale nie ten model. No nic, widać że auto ogarnięte, człowiek miłośnik (na podwórku same BMW: m.in. e28, e36, e90, z czego e28 składa nowe na nowych częściach). Posprawdzałem, porozmawiałem i kupiłem.

BMW z początku produkcji (1988), w dość bogatej opcji wyposażenia i silnikiem m30b30 (wyszło ok 20 000egz). Po rozkodowaniu VINu wszystko potwierdzone, że brak kombinacji - jak wyjechał taki setup i dzisiaj. Posiada książki serwisowe, instrukcje obsługi, org zestaw kluczy i apteczkę itp. Czyli nie ma źle.

Wyposażenie (jak nic nie pominąłem):
- Klima II strefowa automatyczna
- ABS
- Komputer pokładowy
- Wspomaganie
- el szyby przód + lusterka (podgrzewane)
- Tempomat
- Szyberdach
- Centralny zamek
- Alu org BBS
- Fabryczna szpera 25%
- roleta przeciwsłoneczna
- kierownica i gałka zmiany biegów M-pakiet

Auto mega doinwestowane (np. głowica po kapitalce, nowy układ chłodzenia, nowe hamulce, short shiffter, amortyzatory nowe, sprężyny przód H&R obniżające -35mm, sprzęgło nowe czy nowa szyba przednia (reszta z 1988)). Do auta dostałem masę części zapasowych jak m.in. osuszacz klimatyzacji czy drzwi.

Auto w 2002 sprowadzone do PL, w 2006 II właściciel od którego odkupiłem w 2016r.

Jestem w trakcie ogarniania by wszystko działało, bo auto stało 3 lata w garażu nieużywane, to świateł nie było, klaksonów i LPG szalało (była II gen teraz sekwencję zamontowałem). Masa pierdół i roboty. Pewnie mi zejdzie kolejne 3 lata :D

Jakie plany? Miał mi zastępować maluchy w mojej pasji motoryzacyjnej, ale pewnie go będę powoli ogarniał i cieszył się niedzielną jazdą (mam Daily), a maluchy i tak zostaną. Mam jeszcze inny plan, ale to się okaże. Mimo 28 lat daje tyle radości z jazdy, że aż szokłem. Prowadzenie bajka, nie czuć że jakie to wielkie i ciężkie.







Rocky - 2016-07-01, 15:39

No cóż. E34 zawsze mi się podobały. Kolega ma taką,fajna fura ;) E34 w serii to dla mnie klasa sama w sobie(chociaż np. lekka gleba i Sznycle Typ2 nie zaszkodziłyby takiej). Chociaż dla mnie,E34 i W124 to dwa inne światy(BMW jest takim "Bad Boyem",a MB-eleganckim panem w garniturze) ;) Gratuluje zakupu,niech służy ;)
CZESIO1958 - 2016-07-01, 15:44

Będziesz
Mógł
Wyprzedzać :D

zibi8 - 2016-07-01, 16:43

Gratuluje zakupu .
Bmw to moja ulubiona marka (aktuanie mam 3sztuki)
Jak dla mnie jedyny minus to gaz
Pozdrawiam i szerokosci

Wąski75 - 2016-07-01, 17:08

e34 fajna gablota, swego czasu też takiej szukałem :)
Szerokości i żeby służyła ;)

Karol - 2016-07-01, 19:56

Dzięki ;)

Rocky, Ale ma to lekkie obniżenie już :D

Co do LPG i hejtu że go mam :D
Silnik bdb gaz znosi, był już zamontowany i ekonomia (spalanie ok 15l/100km). Jeżeli bede chciał powrócić do braku instalacji to nie ma tak dużo roboty przecież.

Magneto94 - 2016-07-01, 21:19

załóż jak najszybciej sekwencję jeśli chcesz dłużej pojeździć na tej przepływce. a druga sprawa, m30b30 jakimś tam rodzynem też nie jest raczej, pełno tego.
zibi8 - 2016-07-01, 21:27

Karol napisał/a:
Dzięki ;)

Rocky, Ale ma to lekkie obniżenie już :D

Co do LPG i hejtu że go mam :D
Silnik bdb gaz znosi, był już zamontowany i ekonomia (spalanie ok 15l/100km). Jeżeli bede chciał powrócić do braku instalacji to nie ma tak dużo roboty przecież.


To nie zaden hejt ,napisalem tylko swoje zdanie.
Kiedys mialem e38 silnik M60/1 B30 spokojna jazda w miescie 10-12l / 100km

ATi - 2016-07-01, 21:56

E34 będzie zawsze przeze mnie szanowane, pierwsze auto którym jeździłem przez dłuższy okres.
Wygoda jak w W124, ale prowadzenie dla mnie bajka. Niech służy jak najdłużej ;)

Karol - 2016-07-01, 22:11

Magneto94, Sekwencja już zamontowana. M30b30 jest pełno w e32, a w e34 już mniej. W porównaniu do m30b35 (100 000szt wyprodukowanych) to jest tego dużo mniej. Nie sądzę, że to jakiś mega rarytas, by nikt tak tego nie odebrał, ale wyszło tego w skali całej produkcji tak patrząc nie dużo.


zibi8, Nie odbieram jako złośliwości o LPG, tylko może złe słowo dobrałem :D
Z czego widzę seria m30 silników jest zachłanna na paliwo, każdy mówił i mówi. No cóż...

Magneto94 - 2016-07-02, 07:49

swoje spali, ale należy pamiętać, że to konstrukcja z czasów kiedy nikt nie zwracał uwagi na ekologię czy spalanie ;) odwdzięczy Ci się za to brzmieniem i poniekąd bezawaryjnością ;) są to baaardzo wytrzymałe konstrukcje, niie bez powodu rzesza ładuje je do e30 do upalania, może nie tyle b30 ale b35 to nałogowo :) ja mam mniejszego brata w e30, bo m20 ale konstrukcyjnie to są podobne silniki i złego słowa nie powiem, dźwięk o wiele przyjemniejszy od m50, bo ten to już brzmi jak odkurzacz w porównaniu do m20/30 :)
Karol - 2016-07-02, 08:49

Wiesz... m50b25 oferuje dużo więcej, przy mniejszej pojemność i spalaniu :lol:
Mateusz9510 - 2016-07-02, 12:30

Fajne E34, mi się podoba :D Niech służy :)
ScreeNDorifto - 2016-07-02, 13:21

Ma fajne wyposażenie i na zdjęciach prezentuje bardzo ładny stan. Gratki zakupu i aby służyła :)
Magneto94 - 2016-07-02, 14:04

czy ja wiem czy dużo więcej? główną wadą to myślę że jest masa. no ale co w tym dziwnego jak wszystko jest z prawilnego metalu - żeliwo, aluminium. :)
Emilienko126p - 2016-07-02, 19:54

Magneto94 m50 to przecie żeliwo i dźwięk ma całkiem znośny, m52 już nie bardzo, wiem to po mojej e36 ;) . E34 dla mnie to tylko turas, ale gratulacje fajnego woza. ;)
Magneto94 - 2016-07-02, 20:21

Emilienko126p, tak, tylko zauważ że już chociażby kolektor masz z plastiku, masz już osłony plastikowe czego w m20/30 nie poświadczysz. m50 to już taki początek ery plastiku. mialem m50b25 i złego słowa nie mogę powiedzieć, ale dźwięk się usrywa do m20b25 :)
Karol - 2016-07-02, 20:32

Magneto94 napisał/a:
czy ja wiem czy dużo więcej? główną wadą to myślę że jest masa. no ale co w tym dziwnego jak wszystko jest z prawilnego metalu - żeliwo, aluminium. :)


No patrz.
m50b25........................vs........................m30b30
2500cm3..................................................3000cm3
192KM.....................................................188KM
250Nm.....................................................290Nm
11.7l/100km.............................................14.7l/100km

Jak z awaryjnością nie wiem, ale na papierze wypada korzystniej (może prócz momentu obr) :D

zibi8 - 2016-07-02, 20:39

Karol napisał/a:
Magneto94 napisał/a:
czy ja wiem czy dużo więcej? główną wadą to myślę że jest masa. no ale co w tym dziwnego jak wszystko jest z prawilnego metalu - żeliwo, aluminium. :)


No patrz.
m50b25........................vs........................m30b30
2500cm3..................................................3000cm3
192KM.....................................................188KM
250Nm.....................................................290Nm
11.7l/100km.............................................14.7l/100km

Jak z awaryjnością nie wiem, ale na papierze wypada korzystniej (może prócz momentu obr) :D


A na plocie pisalo "DUPA" i jak jeden poglaskal ,to mu drzazga weszla...

Nie wierz we wszystko co jest napisane.

Karol - 2016-07-02, 20:51

zibi8 napisał/a:
Nie wierz we wszystko co jest napisane.

No to jak miałeś do czynienia i masz porównanie to napisz.
Bo ja szczerze mówiąc, nie miałem do czynienia z m50 wiec nie mam porównania i jestem zmuszony wierzyć słowu pisanemu :)

Magneto94 - 2016-07-02, 22:00

m30 jest po prostu z okresu gdzie się robiło wszystko by było na lata. nie jebnie Ci żaden czujnik spalania stukowego czy temperatury powietrza w kolektorze, ten silnik nie potrzebuje absolutnie tych danych by robił swoją robotę. choć krąży teoria że b30 lubią nie trzymać mocy.
zibi8 - 2016-07-02, 23:53

Zaden silnik po 25 latach nie trzyma mocy ,a spalanie zalezy od kierowcy.
Moje bmw z silnikiem m70 potrafi spalic 8l/100km ,ale jak chce sie pobawic to i 25l /100km.
A wszystkie teorie z wikipedi ,lub od producenta to o kant dupy roztrzasnac.
Jak juz ma to auto ,to niech sie nim cieszy ,a nie zamartwia ze pali tyle ,czy tyle.
Jak ekonomia wygra z zabawa ,to sprzeda bmw i kupi sobie vw 1.9 tdi ,ale bedzie mial "odhaczone" e34 na swoim koncie ,a nie tylko zdechle dziadkowozy z 1.6 na maxa 1.9tdi.
Pozdrawiam

Karol - 2016-07-03, 15:36

zibi8 napisał/a:
Moje bmw z silnikiem m70 potrafi spalic 8l/100km

Zazdroszczę. Moje M30 nie zejdzie mniej jak 10l/100km (na tempomacie poza miastem).

zibi8 - 2016-07-03, 22:47

Karol napisał/a:
zibi8 napisał/a:
Moje bmw z silnikiem m70 potrafi spalic 8l/100km

Zazdroszczę. Moje M30 nie zejdzie mniej jak 10l/100km (na tempomacie poza miastem).


Bez tempomatu spali mniej;).
A tak powaznie moj silnik jest po kapitalnym remoncie z 6 biegowa manualna skrzynia i 8litrow pali przy typowym dupowozeniu po okolicznych wioskach.

Magneto94 - 2016-07-04, 07:11

coś w tym jest, bo tempomat nie odpuszcza chyba gazu całkowicie zjeżdżając chociażby z górki, bynajmniej u mnie tak jest :)
Karol - 2016-07-04, 08:36

Bez tempomatu spalanie jeszcze większe :)
zibi8 - 2016-07-04, 17:05

Karol napisał/a:
Bez tempomatu spalanie jeszcze większe :)


No i to wszystko zalezy

"Tempomat daje tyle, że pomaga wyeliminować skutki drobnych ruchów nogą na pedale gazu. Każdy je robi, a zauważ na ekonomizerze że to podnosi chwilowe spalanie wyraźnie :) tempomat na plaskim odcinku usuwa ten problem. Gorzej jest przy jeździe po falistym terenie (wzniesienia), bo tam tempomat bedzie za wszelka cene utrzymywac predkosc przy podjeżdzaniu pod gore (co nie jest ekonomiczne) i nie pozwoli w pelni wykorzystac hamowania silnikiem podczas zjazdu (co tez nie jest ekonomiczne)"

Magneto94 - 2016-07-04, 19:42

zibi8, o tym własnie pisałem ;)
Karol - 2016-07-17, 12:54

No to tak, Sekwencja zamontowana i dopracowana. Postawiłem na instalację Stag. Nie raz miałem do czynienia i nie zawiodłem się. Myślę, że będzie grało w porządku. :)
Dla niezdecydowanych: każdemu polecam taki zabieg jak ma silnik na wielopunkcie i LPG na mikserach - mikser strasznie muli...
Czerwone Valteki były w zestawie, pracują poprawnie, więc nie ma sensu ich zmieniać. Jak padną to wtedy będę myślał.



We wnętrzu tylko przełącznik inny.


Ogólnie sprawdzone zużycie LPG - 16.4 na II gen, 14.4 na sekwencji. Osiągi porównywalne teraz z tymi co na benzynie. Jest ok, nie trzeba długo kręcić przy rozpalaniu i brak falowania wolnych obrotów (co wcześniej było normą).

Następna fotorelacja z wymiany poszycia foteli, o których wspominał wcześniejszy właściciel. Zapraszam :)

lussi - 2016-07-17, 13:26

Doobra dupa z niej :D
gtszudi - 2016-07-18, 11:51

miałem taką samą , ale z m30b35 , gdyby nie spalanie , to pewnie miałbym ją do dzis.

wyposazenie identyczne , nawet klima ta sama.

auto przepiekne. trzymaj , chuchaj , dmuchaj , bo te auta strasznie drozeja , juz na palcach 1 reki mozna policzyc takie na ktorych warto zawiesic oko.

Funner - 2016-07-18, 19:15

Szkoda tylko, że na czerwonych Valtekach...
Karol - 2016-07-18, 20:25

Funner napisał/a:
Szkoda tylko, że na czerwonych Valtekach...

Urok używki. Były w zestawie, sprawdzone - działają prawidłowo. Jak padną to wtedy będę myślał, bo wymienianie teraz mija się z celem :)

Jak będzie ładna pogoda to zrobię porządne zdjęcia po ogarnięciu auta ;)

lussi, :D
gtszudi, z którego roku miałeś?

Funner - 2016-07-19, 14:03

Racja, lepiej już na takiej konfiguracji niż II gen.. Strasznie zazdroszczę, muszę kiedyś znowu wrócić do E34, do tej pory miałem tylko dwie z M50B20, trzeba w końcu czegoś mocniejszego.
gtszudi - 2016-07-19, 15:46

Karol napisał/a:
Funner napisał/a:
Szkoda tylko, że na czerwonych Valtekach...

Urok używki. Były w zestawie, sprawdzone - działają prawidłowo. Jak padną to wtedy będę myślał, bo wymienianie teraz mija się z celem :)

Jak będzie ładna pogoda to zrobię porządne zdjęcia po ogarnięciu auta ;)

lussi, :D
gtszudi, z którego roku miałeś?


88r





Karol - 2016-07-30, 14:26

Ładna i dobra wersja, tylko ten pojedynczy tłumik... :D

Miałem fotele z przodu już zmęczone.



Znalazłem na aukcji fotel w fajnym stanie który posłużył za dawcę (rok fotela 1989):


Oparcie poszło do fotela kierowcy, siedzisko na fotel pasażera, a stare z fotela pasażera na kierowcy. Parę rzeczy jak np. zamkniecie pasa też się przydało. To wszystko zajęło mi aż 8h pracy non stop :/

Fotel pasażera skończony:


I po montażu tak to wygląda:



Tył jest w stanie spoko, więc wnętrze już można powiedzieć ogarnięte.

W międzyczasie wyczyściłem reflektory soczewkowe:


I masę innych pierdółek usunąłem, jak np. ocierające ramię wycieraczki pasażera o maskę, wymiana żarówek podświetlenia czy ustawianie świateł itp, ale chyba to są zbyt błahe naprawy bym im zdjęcia robić :P

Pozdrawiam :)

godles - 2016-10-01, 11:37

miałem e34 z tym że kombi... 95r 2.5 tds z virusem na 165 kuca i 360 niutów.... fajne autka. Zmieniaj felgę na coś innego. Ja miałem hammana 8.5x17 przód i 10x17 tył :E
Karol - 2016-10-20, 19:50

godles napisał/a:
Zmieniaj felgę na coś innego.

Daleka przyszłość na takie plany :D

Niewiele się dzieje. Sezon 2016 dobiega końca, to wziąłem piątkę na warsztat - przygotowania na sezon 2017 powoli trzeba rozpocząć. :D

Po przeglądzie zawieszenia, parę rzeczy zużytych poszło do kosza. Po wymianach na nowe i zbieżności jeździ to jak powinno.








Doszły też letnie Hankook'i.



I jak na razie to wszystko. Powoli, w wolnych chwilach, do celu ;)

Michu - 2016-10-20, 20:12

Fajna ta Bawara, zawsze mi się podobały i podobać będą :D Tak z ciekawości, te części zawieszenia/ukł kier - w jakich cenach? Generalnie drogie są tajle do takiego wozu?
Karol - 2016-10-20, 20:21

Szczerze powiedziawszy myślałem, że będzie większa czystka w kieszeni - dobrej klasy zamiennik takiego wahacza to koszt ok 150zł (najtańsze za 60-70 kupisz), końcówka drążka kier. od 15zł, te łączniki stabilizatora to gdzieś od około 25-30 w górę. Ogólnie jak do dupowozów pokroju Golf IV. :D
Michu - 2016-10-20, 20:29

No i to mi się podoba :mrgreen:
ATi - 2016-10-20, 21:54

Michu,utrzymanie takiego auta jest tańsze od Passacika :D
Czasem w ASO są mocne przeceny na części eksploatacyjne do starszych modeli BMW ;)
Kiedyś powrócę do piątki, na razie muszę zadowalać się trójką i jednak to nie to samo :P

lukio - 2016-10-20, 21:57

Dokładnie stereotyp że części drogie a tak naprawdę są pokroju innych fur
Magneto94 - 2016-10-21, 07:25

no, zależy o jakiej części mówimy. Przykładowo regulator ciśnienia paliwa do M20B25 kosztuje coś ponad 600 zł, mówimy tutaj o ASO. Zamienników jak tak z grubsza patrzyłem to nie ma.
Krzysiek. - 2016-10-21, 07:37

Kolejna sprawa to jak przyjemnie się to wszystko wymienia ;)
Naprawdę konstrukcja tych aut mocno mi się podoba. Skrzynię biegów w dwie osoby wymieniamy w 40min ;)

ignac2004 - 2016-10-21, 08:00

E34 spoko jest pod warunkiem perfekcyjnego i oryginalnego wyglądu.
Reszta niestety kojarzy mi się z łysymi dresami :twisted:

CZESIO1958 - 2016-10-21, 12:19

Ano dresy

Po za tym bryka spoko :luj:

Rocky - 2016-10-21, 16:31

Dobra E34 nie jest zła ;) Po bliższym obejrzeniu E34 mojego kolegi, spodobało mi się to auto,a stereotypy o dresach poszły w niepamięć ;)
Karol - 2016-10-23, 19:08

Była piękna niedziela i chwila wolnego czasu, to zdjęcia jak się prezentuje na dzień dzisiejszy. Niewiele zmian, jak już to kosmetyczne. Zmian w wyglądzie raczej nie przewiduję ;)




Michu - 2017-01-11, 15:43

GENIALNIE. Tak właśnie wygląda moje wymarzone E34. Czyste lata 90. :)

Edit; tak wiem, złoty szpadel i takie tam 8)

Karol - 2017-01-14, 20:56

Ale w sumie... mam czarne tablice, to można takie zdjęcia cyknąć :D
Pan_Waclaw - 2017-01-15, 00:47

Zrób sesję a'la Gang Pruszkowski :D
Ziółas - 2017-01-20, 23:41

A pruszków nie bujał się mercami w124 w coupe?

Bumiera bardziej w stylu rosyjskiej mafii tylko skąd takie blachy znaleźć :P

tokiroki - 2017-01-20, 23:43

Raczej Wołomin czarnymi betami śmigał ;)
Karol - 2017-01-21, 23:40

http://allegro.pl/rosja-r...6689916200.html :D
Nie no, można sie pobawić w takie sesje, nie jest to głupi pomysł :D Ale to już photoshopem szybciej :D

tokiroki, to jest DolphinBlue :D

r3mix - 2017-01-22, 00:32

Ale jak już chcesz ruskie tablice, to szukaj oryginalnych, bo te, co wstawiłeś są pisane niemiecką czcionką ;)
Karol - 2017-03-09, 17:06

Dobrze jej w czarnym... :lol:


Michu - 2017-03-09, 17:23

Mega :D
r3mix - 2017-03-09, 17:37

To mi się podoba :)
Rocky - 2017-03-09, 18:11

Rzekłbym nawet,że bardzo dobrze :twisted:
Aron - 2017-03-09, 18:21

Klimat w wuj!
lukio - 2017-03-09, 19:53

mi kojarzy się z jednym
http://www.imcdb.org/vehi...W-525i-E34.html

Karol - 2017-03-09, 20:15

lukio, o kurcze... faktycznie :shock: Różnica tylko w 2 cyfrach na klapie :E
Karol - 2017-09-15, 19:02

Aktualizacja :)
Ostatnio zamontowałem tylne sprężyny obniżające -30mm marki K.A.W. Przód miałem obniżony już przez poprzedniego właściciela sprężynami H&R -35mm, ale że ta zbyt podniesiona dupa nie podobała mi się to postanowiłem i tył przytulić do ziemi. Początkowo chodziłem z zamiarem podniesienia przodu do org wysokości, nawet sprężyny już zakupiłem, ale trafiłem okazyjnie na K.A.W. w dobrej cenie to spróbowałem.. i nie żałuję. :)

Na przodzie siedzą:


Na tyle już siedzą:



Porównanie z org:


Auto stało tak:




Po zmianie:






Może być? Mi się podoba :)
Miał ktoś do czynienia z K.A.W i H&R to prosiłbym o opinie :)

Pan_Waclaw - 2017-09-15, 19:35

Ideolo :D Super fura 8)
Emilienko126p - 2017-09-15, 20:03

Siadło ładnie. Kupiłem niedawno dla brata e34 i też sobie nią pojeździłem. Grzanie rewelacja, wygoda też, szkoda ze m40 :/ Karol, jak u ciebie trzymają się doły drzwi i końcówki progów?
Karol - 2017-09-15, 20:47

Emilienko126p, U mnie końcówki progów, doły drzwi i wlew paliwa kwalifikują się powoli już do roboty :/
Grzes - 2017-09-15, 22:27

Mam w golfie calego kita H&R, amory gazowe i sprężyny. Jeździ się świetnie.
Macioo - 2017-09-16, 11:50

Ja w e36 mialem h&r dedykowany kit do tego modelu. Rewelacja, najlepsze zawieszenie na jakim mialem okazje jezdzic w e36.
Rocky - 2017-09-17, 17:14

Chyba każde auto przybliżone trochę do ziemi wygląda znacznie lepiej ;) Tu lekkie obniżenie wypadło również zdecydowanie in + ;)
Karol - 2017-10-06, 22:43

Do tej pory się zastanawiam, czy ten wpis jest potrzebny czy nie, bo co może być ciekawego w wymianie filtra paliwa, ale zaryzykuję :D

Wymieniłem filtr paliwa :D

I na tym mógłbym zakończyć, gdyby nie to, że był to org BMW z 1988r :E



Cała operacja prosta "wykręć/wkręć". Ja sobie jeszcze zakonserwowałem mocowania - tak zaszalałem :lol2:


No i pozostało takie coś do wyrzucenia:


Ciekawość mnie zżerała co się kryje w środku po tych 315 000km. Zakładając że auto przejechało 250 000km na benzynie i spaliło średnio 15l/100km, to filtr przefiltrował aż... 37500 litrów paliwa!

No to do dzieła:


A z bliska:



Z jednej strony "harmonijki"...


... i z drugiej:


Do baku zaglądałem - jest czysto, tylko siateczka na pompie była delikatnie przybrudzona.
Czyli ogólnie nie było tragedii :luj:

Karol - 2018-01-20, 14:25

Zima - BMW wbrew pozorom (tylny napęd, mocny silnik etc.) odpoczywa w garażu.

Ostatnio trafiłem na bardzo fajną rzecz - oryginalne gumowe dywaniki w kolorze dedykowanym do mojego wnętrza. Były w dobrym stanie i w dobrych pieniądzach to zakupiłem i jestem mega zadowolony - wreszcie zaczęło to jakoś wyglądać. Taka drobnostka, a cieszy :) Org welurowe też posiadam, ale to na ładniejszą pogodę. ;)

Tutaj moje stare - zużyte, uniwersalne czyli do niczego:




A tutaj zakupione. Lśnią, bo zakonserwowałem preparatem do gumy :)




A tutaj na miejscu docelowym:




Pozdrawiam :)

Maverin21 - 2018-01-20, 17:23

Kolego żarty żartami ale zerknij na przewody hamulcowe w BMW bardzo często w okolicach tylnego mostu korozja ich łapie abyś przy mocniejszym hamowania się nie zdziwił.. jeśli jest w takim stanie jak ten przy filterku paliwa to masakra
Karol - 2018-01-21, 01:12

Są wpisane w kalendarz ;)
Karol - 2018-03-29, 20:02

Sezon rozpoczęty od przeglądu. Do wymiany prócz tego co wyżej, to jeszcze wahacz dolny PP. Trochę mnie to zasmuciło, bo tylko kilka tys spokoju było, a auto eksploatowane od niedzieli po asfaltach. Cóż, uroki obniżenia...

Na przeglądzie analiza spalin wyszła ok. Ale z ciekawości zrobiłem sobie kontrolę luzów zaworowych i... dobrze, że to zrobiłem. 8/12 było za ciasno...





Po wyczyszczeniu przepustnicy zerknąłem w gumę pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem i znalazłem pozostałość po instalacji LPG II gen... Jakaś dławiko-klapka przeciw wystrzałowa. Do hasioka! Wpadła normalna guma i od razu silnik lepiej się wkręca (nie jechałem jeszcze). Pewnie LPG znów do regulacji...




Bedziem testować :)

Maverin21 - 2018-03-29, 22:15

Zrobili Ci badanie z tymi przewodami hamulcowymi ? :)
Karol - 2018-03-29, 22:18

Tak, bo na zdjęciu co zauważyłeś, jest przewód, ale paliwowy. Hamulcowe lepsze są trochę :)
Karol - 2018-06-03, 23:59

Pozwolę sobie zaktualizować :lol:

Przewody paliwowe jak i hamulcowe zmienione :D
Oto co wyciągnąłem z samochodu:



Doginanie nowych:


W oczekiwaniu na montaż:


Montaż i efekt końcowy:
(dla ciekawości bak nie wymagał płukania - czyściutka była benzyna po płukaniu)






BMW dostało konserwację + profile zamknięte:



Mocowania zbiornika zostały pomalowane proszkowo:




Wpadły także nowe przewody ham. elastyczne na przód (stare sparciały):



Wycieczka do ASO po 3 plastiki...



Pomijając regenerację zacisków i kilka innych rzeczy by skrócić post - składanie:



Podsumowując: z braku czasu, robiąc tylko w dni wolne (piątek i sobota głównie), od rana do późnej nocy, zeszło mi ponad miesiąc... Pieniężnie - podliczyłem i chcę zapomnieć :lol2:

Ten temat zamknięty nareszcie :)
Następne będą wahacz dolny PP i tarcze hamulcowe przód, tak więc pospamuję tu jeszcze troszeczkę :E

Jakbym miał podsumować tę robotę to:

Emilienko126p - 2018-06-04, 20:32

Jak Pan Majster zrobi to musi być dobrze! :twisted: :twisted: Miedzioszka od lpg poszła do benzy??
Karol - 2018-06-04, 21:24

Tak jest.
Miedź 6mm bezpośrednio na bak i 8mm na te 3 długie, co przez całe auto idą :P

Karol - 2018-07-06, 12:48

Jako, że forum wróciło do "żywych" to pozwolę sobie zaktualizować :)

Długo walczyłem z bijącymi hamulcami (szczegóły w tym temacie: http://www.bmw5er.pl/view...=940953#p940953 ).

Zawieszenie doprowadziłem do stanu "bezluzowego" - pomogło na chwilę, nie ruszając wtedy tarcz.
Wymieniłem wahacz dolny PP (miał minimalny luz na sworzniu):





Tarcze przetaczałem, zamieniałem miejscami - pomagało na chwile, czyli trefne tarcze jak się okazało.
Wywaliłem tarcze i pół soboty spędziłem na mierzeniu wszystkiego jeszcze raz czujnikiem zegarowym.
Piasty wyszły że idealne:




Następnie na cel wziąłem tarcze. Pomiary na zimno i na gorąco. I tu był festiwal...
Tarcze na złom.


Po przestudiowaniu internetów i po rozmowie ze sprzedawcą sięgnąłem głębiej do kieszeni i wpadły tarcze ATE:





Piasty wyczyszczone itp itd (wszystko wg książek i innych poradników) i zamontowałem:




Jak się okazało te śrubki montażowe dodane do tarcz nijak się miały do nich, to zamontowałem te stare.

Przed założeniem koła zmierzyłem bicie i żadna tarcza nie przekracza 0,03mm. Jak na razie dopiero dzisiaj przejechałem się samochodem i jestem na etapie docierania. Mam nadzieję, że ten temat mam już zamknięty, bo na razie nic nie bije...

Karol - 2018-11-24, 21:58

Sezon 2018 przynajmniej mi dobiega do końca, to ta aktualizacja będzie raczej tą ostatnią.

Od czasu ostatniego mojego wpisu sporo zrobiłem, lecz zdjęcia sam z siebie skasował mój telefon (HUAWEI - nie polecam, wbrew Lewandowskiemu) i sporo rzeczy przepadło... Tak więc te zdjecia to głównie odzyski ze Snapchata, Messengera etc...

Hamulce z poprzedniej aktualizacji dalej bez "bicia" więc to było to ;)

Taki lifechack: Jak silnik z serii M30 ładnie pali na zimno i po króciutkim postoju na ciepło, ale po np. 1h postoju już musisz kręcić długo, a on niechętnie łapie, a sprawdziłeś podciśnienie i jest ok, to winny jest regulator ciśnienia paliwa montowany na listwie (w moim przypadku puszczał paliwo w dolot). Po jego wymianie jak ręką odjął - pali on strzała ;)
I teraz dalsza część - ile taka przyjemność? ORG jest montowany BOSCH - w ASO ok 960zł, poza nim ok 800zł. Używanych nie ma co nawet szukać w powodu co wyżej. Na szczęście można znaleźć zamiennik, choć tańsze na szczęście. Wybór padł na firmę Pierburg, bo... był najtańszy - ok. 300zł trzeba przygotować :D
Stary przepuszczał paliwem właśnie przez króciec do dolotu (podciśnienie steruje ciśnienie na listwie):

Nowy srebrny w porównaniu do org czarnego:


Po zamontowaniu:


W międzyczasie do wymiany poszła znów sonda (podejrzewam że przez ten regulator)...

Byłem na wakacjach w Zakopanem - auto sprawdziło się idealnie:






W drodze powrotnej z Zakopanego puścił 30 letni wąż od chłodzenia, na szczęście blisko domu i nawet temperatura nie drgnęła w górę - zdjeć z tego brak... W sumie to i dobrze, bo to żadna pamiątka :D

Kilka zlotów też objechałem (odnalazłem z 2 zlotów jakieś zdjecia):




Babka załapała się też za filmie ze zlotu:
https://www.facebook.com/...18313865665968/

Auto sprawią masę satysfakcji i z posiadania i z jazdy nim i z reakcji ludzi (widać już zainteresowanie przechodniów), ale od jakiegoś czasu chodzi mi z tyłu głowy chęć zakupu czegoś innego... Tak więc jak nie znajdę nic, co by mnie zaciekawiło, to zostanie. Rozum podpowiada obym nie znalazł... ;)

Tomash85 - 2018-11-25, 21:11

I to mi się podoba! Piękna maszyna :)

Pewnie kojarzysz siódemkę na żółtych 8) 8)

Karol - 2018-11-26, 01:28

TSZ nie kojarze, ale kilka TSA i jedno RTA kojarzę - sztuki zacne ;) Znajomi Twoi? :)
Karol - 2019-04-20, 21:36

Rok 2019, po ponad 2 latach ciągłych poszukiwań wreszcie znalazłem idealne przednie fotele. Podtrzymuję swoją teorię, że ta tapicerka występowała bardzo rzadko, w pierwszych 2-3 latach produkcji (zakupione fotele były z 1989r) i raczej w silnikach M30. Wreszcie mam idealne wnętrze :)

Na poprzednich stronach jest fotorelacja z pierwszej walki z tapicerką. Dla przypomnienia teraz stan foteli wyglądał tak:



Zakupione fotele, które posłużyły do tej naprawy, jak się okazało były z anglika:



I efekt finalny:



Spędziłem dobre 4 godziny na zmianie tych poszyć. Ale warto było - wg. mnie jest pięknie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group