|
.::Rezerwa 126p::. BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI |
|
Rezerwa FSO - Polski Fiat 125p 1300 1969 by Wilq
wilq1902 - 2016-06-27, 16:22 Temat postu: Polski Fiat 125p 1300 1969 by Wilq Maluchy aktualnie więcej stoją niż jeżdżą, a wszystko ze względu na 125p... Szczegóły niżej
Marka i model: Polski Fiat 125p 1300
Pojemność silnika: 1295
Rok produkcji: 1969
Przebieg: 170 200 km
Kolor: F602 (popielaty jasny)
Historia:
Po zakupie wczesnego MRa zacząłem rozmyślać o klasycznym 125p z początków produkcji. Poszukiwania samochodu rozpocząłem wraz z początkiem 2015 roku. Przeglądając praktycznie wszystkie ogłoszenia przez ponad rok, nie znalazłem niczego dla siebie. Na ten egzemplarz trafiłem jak na większość czyli na portalu z ogłoszeniami. Po około dwóch tygodniach udało się sfinalizować transakcję. Fiat pochodzi od pierwszego właściciela Pana Wacława, znanego działacza Solidarności w latach 80tych na teranie Puław. http://www.encyklopedia-s...%C5%82aw_Hennel
Fiat odebrany 17 maja 1969 w Motozbycie we Wrocławiu, numer nadwozia nieco ponad 14 700. Zachowany jak na 47 lat w dobrym stanie, ale nie idealnym. Kilka rzeczy zostało wymienionych na nowsze, między innymi chłodnica oraz pompa hamulcowa. W planach mam powrót do pełnego oryginału.
wilq1902 - 2016-06-27, 16:23
Pierwsze części już do mnie dotarły. Między innymi chłodnica gruba wraz z górnym wężem, pompa hamulcowa jednoobwodowa, pedał gazu, osłony/rozetki klamek wewnętrznych, zaślepki otworu pasów bezpieczeństwa, pokrywa filtra powietrza, przekaźnik, mata bagażnika starego typu wraz z wykładzinami bocznymi oraz tylna szyba zgodna z epoką produkcji mojego Fiata.
Resztę elementów już mam. Teraz tylko pozostaje przeglądnięcie mechaniki, zrobienie konserwacji podwozia, wymiana pasa przedniego na zgodny z rocznikiem.
Kolejne rzeczy, które trafią do tego Fiata to dywaniki Stomil oraz listwa pasa przedniego. Dywaniki używane w dobrym stanie, do wyczyszczenia kupione już jakiś czas temu oraz listwa nowa, jeszcze z metą FSO, również kupiona już kiedyś.
Dzisiaj dotarła do mnie chyba już ostatnia paczka. W niej nowe oryginalne kierunkowskazy boczne do klasyka. To już chyba wszystko co chce wymienić. Teraz mechanika oraz inne poprawki. Myślę, że pod koniec kwietnia samochód będzie już jeździł na żółtych tablicach 8-)
A jednak nie ostatnia paczka... Diabeł tkwi w szczegółach, dlatego postanowiłem zadbać o wszystkie szczegóły
Lista dolna atrapy, bumerang.
Parapet prawych tylnych drzwi.
wilq1902 - 2016-06-27, 16:26
W ostatnim czasie zostało zrobione bardzo dużo przy Fiacie, między innymi: kompletna konserwacja podwozia, wymiana baku, wyciągnięcie i uszczelnienie skrzyni biegów wraz z silnikiem, wymiana chłodnicy, wymiana pompy hamulcowej, przewodów hamulcowych i innych przewodów gumowych. Wymiana okularów, wymiana pasa przedniego, montaż listwy pod pasem, listwy atrapy. Malowanie felg, nowe opony, nowe dekle, kompletne czyszczenie wnętrza, pranie tapicerki, czyszczenie wnętrza i wiele wiele innych rzeczy, a także rejestracja na żółte tablice. Na chwilę obecną pozostaje mi tylko wymiana siedzenia kierowy.
wilq1902 - 2016-06-27, 16:27
Korzystając z wolnej soboty, postanowiłem wymienić siedzisko fotela kierowcy. W moim fotelu, również spadła sprężyna oparcia, która ocierała o tylny materiał siedzenia. Chciałem to w miarę szybko naprawić, aby skaj się nie przetarł. Po wyciągnięciu siedzenia, zabrałem się za odginanie ząbków, trzymających skaj. Okazało się, że pod skajem jest oryginalne siedzisko. Byłem zaskoczony, ponieważ sądziłem, że całość razem z gąbką jest zrobiona na nowo. Stare siedzisko było przetarte w jednym miejscu oraz w jednym miejscu puścił szew. Poprzedni właściciel, był zwolennikiem różnych patentów, stąd pewnie takie rozwiąznie. Po naprawie sprężyny oparcia, bez ściągania poszycia oparcia co było nie lada wyzwaniem zająłem się siedziskiem. Naprawy również wymagały sprężyny. Całość po złożeniu prezentuje się idealnie, siedzi się zdecydowanie lepiej, oraz wyżej.
Tak się Fiat prezentuje końcem czerwca 2016 roku. Powyższe rzeczy zostały wykonane w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy.
zolwik - 2016-06-27, 16:34
Cudny
Delmut - 2016-06-27, 16:36
No powiem Ci, że rozjebałeś system!!
Gratulację!! Taki 68, 69 mi się mocno marzy
Zazdroszczę naprawdę
wilq1902 - 2016-06-27, 16:39
Delmut, Trzeba to marzenie spełnić
Co ciekawe to zdecydowanie częściej trafić można Fiata z 1968 niż 1969. Jednak w ogłoszeniach przodują 70 oraz 71. Oczywiście mam na myśli dźwignie zmiany biegów przy kierownicy.
Delmut - 2016-06-27, 16:42
wilq1902 napisał/a: | Delmut, Trzeba to marzenie spełnić
Co ciekawe to zdecydowanie częściej trafić można Fiata z 1968 niż 1969. Jednak w ogłoszeniach przodują 70 oraz 71. Oczywiście mam na myśli dźwignie zmiany biegów przy kierownicy. |
Ostatnio znowu za dużo się u mnie dzieje
Ale wkrótce kto wie... kto wie
Vladi - 2016-06-27, 17:23
Widziałem już wczesniej na forum 125p. Po prostu piękny. Też mi sie marzy kant Mam nadzieję że rynek 125p się w końcu przesyci i ceny znormalnieją
Aron - 2016-06-27, 22:40
O jasny ciasny! Ale Fiacior! Piękna sprawa!
Budzik - 2016-06-28, 02:30
Strasznie chciałbym zobaczeć
CZESIO1958 - 2016-06-28, 06:20
Jak na ten rocznik to jest zachowany zajebiście
Gratulacje
Rocky - 2016-06-28, 22:38
Cudo Tyle mogę powiedzieć
|
|