Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

Nasze żelaza - Fiat 126p 650Sport by Piter7391

Piter7391 - 2016-04-05, 21:40
Temat postu: Fiat 126p 650Sport by Piter7391
W Sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem długo poszukiwanego St-eka z 1983 roku w kolorze 294 Giallio Oriente czy jak kto woli pomarańczowo-morelowy.

Maluch ten był opisywany ze 3 lata temu na naszym forum ( http://forum.rezerwa126p....der=asc&start=0 ).

Ogólnie auto jest dobrą bazą posiadającą parę mankamentów, ale jest to normalne w przypadku nie dokończonych projektów/remontów. Na drugi dzień po kupnie wstawiłem z kolegą malucha na kanał i ustawiliśmy zbieżność, była tak rozjechana, że nie wiem jakim cudem dałem radę przejechać nim 250km.
Przy okazji maluch dostał alusy z mojego poprzedniego malczana, oraz eksportowe wloty powietrza i chromowany znaczek 650S czyli „Sport” xD.


A teraz moje plany na to auto:

-wizualnie:
-zrobić parę zaprawek,
-założyć parę gadżetów takich jak:
kły na zderzaki,
uchylne szyby tylne,
kierownicę sportową Monza Jemi lub MC,
obrotomierz Lumel MS-2,
fotele IG,
szybę z paskiem z wersji Special,
może klapę i lampy bambino,
-porządne mycie i polerka lakieru oraz zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.

-mechanicznie:
-lekkie obniżenie ( myślałem o resorze sklepanym na 10 cm ),
-wymiana przekładni kierowniczej, teraz niby założona jest regenerowana, lecz jest na niej dość spory luz,
-wymiana amortyzatorów i tylnych wahaczy,
-geometria całego zawieszenia, ponieważ zamiast oryginalnych podkładek regulacyjnych przednich wahaczy są zwykłe podkładki pod śruby,
-wymiana skrzyni biegów, silnika i instalacji na z mojego byłego Eleganta, ponieważ ten napęd już pomału dogorywa a silnik z El-a jest po kapitalnym remoncie z przebiegiem 1120 km.


Wrzucam fotki, niestety robione na szybko telefonem więc szału nie ma ( kolor auta jest jednolity, ale na fotkach wygląda to nie co inaczej )






r3mix - 2016-04-05, 21:47

Ładny maluszek. Uwielbiam ten kolor :mrgreen: Wiele razy widziałem już takie felgi, ale jeszcze nigdy bez otworów...
Piter7391 - 2016-04-05, 21:56

Dzięki, no właśnie też jakoś nigdy nie spotkałem się z wersją bez otworów, piątego alusa na zapasie mam już z otworkami.
Mateusz9510 - 2016-04-05, 22:51

Ładny, podoba mi się :D
dizzyx - 2016-04-05, 23:33

No jak bym mojego widział :E nawet też założyłem wloty eksportowe, tylko felgi mam zwykłe z dekielkami :P

po starym temacie widzę, że też biedawersja, nie ma grzanej tylnej szyby, a kontrolkę ręcznego i płynu hamulcowego masz? :P

Macioo - 2016-04-06, 07:09

Fajna baza na ładnego klasyka :)
lubelak.nl - 2016-04-06, 09:33

Ładny eSTek, dobra baza pod żółte blachy, jedyna rada, nie oszpecaj go silnikiem z ELa.
grzesiol - 2016-04-06, 13:50

To są kratki z eksporta? Nie czasem z pierwszych FLi?
tomek458 - 2016-04-06, 17:11

Raczej pierwsze FL.
Ciasteczkowy - 2016-04-06, 17:25

gratulacje ;) ja dalej SZUKAM ale nie ST i nie EL,co do felg mialem takie ale 4 z otworkami a jedna bez
Piter7391 - 2016-04-06, 19:03

Dzięki wszystkim, za komentarze ;)

dizzyx napisał/a:
No jak bym mojego widział :E nawet też założyłem wloty eksportowe, tylko felgi mam zwykłe z dekielkami :P

po starym temacie widzę, że też biedawersja, nie ma grzanej tylnej szyby, a kontrolkę ręcznego i płynu hamulcowego masz? :P


Wersja bieda na maksa, kontrolki ręcznego i płynu hamulcowego nie mam, ale grzebałem trochę przy instalacji i jest wolny czarny przewód do podłączenia, więc może się skuszę o dołożenie tych rzeczy do mojego.
Muszę powalczyć z instalacją, założyć przekaźniki do świateł i podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny ), i poprawić parę połączeń. Normalne jest w maluchach palonych na linkę, że bez włączenia zapłonu można kręcić rozrusznikiem?

grzesiol napisał/a:
To są kratki z eksporta? Nie czasem z pierwszych FLi?


Może z pierwszych Fl-i czy przejściówek, ostatnio kilka razy spotkałem się z nazwą eksportowe, więc tak napisałem.

Ogólnie działam powoli przy aucie, w planach mam wyskoczyć na zlot w Kozienicach, a później auto zabieram do garażu na działkę gdzie będę miał więcej miejsca i wtedy zabieram się już porządnie do roboty.

dizzyx - 2016-04-06, 19:10

Piter7391 napisał/a:
Wersja bieda na maksa, kontrolki ręcznego i płynu hamulcowego nie mam, ale grzebałem trochę przy instalacji i jest wolny czarny przewód do podłączenia, więc może się skuszę o dołożenie tych rzeczy do mojego.

U mnie jest nawet instalacja pod korek (nawet kupiłem korek z czujnikiem) i chyba założę, wydaje mi się że to będzie kwestia wpięcia przewodów i włożenia żarówki w zegary ;)

Piter7391 napisał/a:
Normalne jest w maluchach palonych na linkę, że bez włączenia zapłonu można kręcić rozrusznikiem?

Raczej tak, no u mnie przynajmniej jest to samo :)

Piter7391 - 2016-04-06, 19:16

Ja przy korku mam wolny przewód masowy czarny oraz jakiś czarno-biały, nad instalacją muszę przysiąść i wszystko dokładnie sprawdzić.

Mógł byś zrobić mi zdjęcia jak podłączone są przewody do skrzynki bezpieczników ( wchodzące i wychodzące )?

Pan_Waclaw - 2016-04-06, 19:28

Piter7391 napisał/a:
podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny )

Nie są to przypadkiem przewody do tylnej szyby ogrzewanej? Pomiędzy nimi powinien być bezpiecznik taki w rurce.

Piter7391 - 2016-04-06, 19:40

Pan_Waclaw napisał/a:
Piter7391 napisał/a:
podłączyć dwa przewody do skrzynki bezpieczników ( jeden pomarańczowy, a drugi podwójny błękitny )

Nie są to przypadkiem przewody do tylnej szyby ogrzewanej? Pomiędzy nimi powinien być bezpiecznik taki w rurce.


Oba są grubsze takie jak wchodzące do skrzynki bezpieczników, więc sugerowałem się tym że tam powinny być podłączone, a nie pomyślałem że mogą być od grzanej szyby, zaraz wezmę schemat instalacji i to sprawdzę.

Piter7391 - 2016-04-14, 19:36

Mały UP,
żeby nie było że nic się nie dzieje, na razie trwa zbieranie części których brakuje lub które są w słabym stanie.
Dzisiaj udało się zdobyć parę "rarytasów" w bardzo dobrej cenie:

fabrycznie nowa stacyjka do St


fabrycznie nowy pająk St


nowa zaślepka za akumulatorem


lusterko łezka w bdb stanie


oraz wyglądający na nowy włącznik świateł awaryjnych i migacz boczny

mdymczyk - 2016-04-14, 19:52

Piękny kolor! Powodzenia w doprowadzaniu auta do ładnego stanu :)

Ile ma pozycji do świateł Twój oryginalny pałąk? Próbuję rozkminić, jakie były wersje tych pałąków w ST i przejściówkach...

Piter7391 - 2016-04-14, 22:27

Dzieki,
Pozycji swiatel drogowych ma dwie, zalaczone na stale, czyli ramie w dol i chwilowe zalaczenie/miganie, a guzik swiatel mijania ma 3 pozycje, swiatla pozycyjne, mijania i wylaczone swiatla.

Piter7391 - 2016-06-10, 19:51

Mały UP, żeby nie było że nic się nie dzieje.

W tej chwili maluszek jest prawie cały rozebrany w celu wyczyszczenia, wypolerowania i zabezpieczenia karoserii, sypiący się silnik z cieknącą skrzynią biegów został już wyjęty, na włożenie czekają wahacze z nowymi tulejami, oraz czeka duże pudło części.

Fotki z prac:



auto jakiś czas stało pod drzewami drzewem i w zakamarkach nazbierało się sporo syfu,



a na koniec trysnąłem to miejsce bitexem ( tak jak za starych czasów )



Drzwi kierowcy miały bardzo wyrobiony zawias i nie dało się ich normalnie zamykać, niestety bolec zawiasu był tak mocno zapieczony, że musiałem go rozwiercić, w jego miejsce trafił dobrze dobrany bolec i nowy zawias, teraz jest to zrobione tak że zawias z bolcem pracuje w uchu drzwi a nie sam zawias na bolcu tak jak było w oryginale, drzwi pasują i po regulacji ładnie się zamykają.



W zeszłym tygodniu wypolerowałem ręcznie przednią maskę papierami od 1000 do 2500 oraz pastą tempo, w przyszłym tygodniu planuje załatwić tak dach oraz boki auta a później przejechać wszystko jeszcze mechaniczną polerką i zabezpieczyć lakier woskiem.
Efekty mojej dwu godzinnej pracy:



Na polerkę załapały się też ramki szybek uchylnych



W ten weekend uzbroję na nowo drzwi w nowe uszczelki, prowadnice i mechanizmy podnoszenia szyb.

Macioo - 2016-06-10, 20:47

Kupa dobrej roboty! :)
Piter7391 - 2016-06-10, 22:13

Dzięki ;) , jeszcze kupa pracy przede mną, ale w mam nadzieje że w sierpniu będę już śmigał na ostro.
Gregortech - 2016-06-11, 09:12

Piter7391, Elegancko :mrgreen:
Piter7391 - 2016-07-03, 19:00

Mały UP,
Udało mi się w końcu kupić zaciski hamulcowe od Tico, żeby zrobić tarczę pod felgę 12 cali.
Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem zaciski, jedyna rzecz do wymiany to odpowietrzniki ponieważ były już obrobione od odkręcania.

Zaciski teraz czekają na przygotowanie pod lakier i malowanie, pomaluje je na czarno żeby nie rzucały się zbyt bardzo w oczy na przeglądzie.



Jakiś czas temu pomalowałem flansze montażowe, teraz zostaje tylko kupić parę śrubek, odpowietrzniki i tarcze hamulcowe które trzeba stoczyć na mniejszą średnicę.



Jeśli był by ktoś chętny to mam namiar na złomowisko na którym są dostępne takie zaciski w rozsądnej cenie.

Piter7391 - 2016-07-12, 21:13

Wpadły mi nowe fanty do pomarańczy, adapter pod maglownicę oraz nowa maglownica z allegro.



W ostatni weekend korzystając z tego że nie było aż tak gorąco oraz nie padało wziąłem się za wymianę tylnych wahaczy na inne z nabitymi nowymi tulejkami, przy tej okazji wymieniłem też sprężyny na lepsze, miski i gumy sprężyn, amortyzatory na nowe olejowe KYB oraz wymieniłem prawy uchwyt do podnoszenia auta. Miejsca gdzie odchodził baranek oraz gdzie wychodziła ruda zostały oczyszczone do zera i pomalowane Corizonem ( minią okrętową ), po wyschnięciu poszedł na to auto gum. Nie polecam malowania podwozia barankiem ponieważ na nierównych i słabo przygotowanych ( nie odtłuszczonych lub brudnych ) powierzchniach baranek odchodzi płatami, w moim przypadku było tak głównie przy mocowaniach wahaczy, resora, baranków, na płaskich powierzchniach trzyma się bardzo dobrze.

Wrzucam fotki z prac.
















Piter7391 - 2016-08-09, 21:38

Mały UP.

W zeszły weekend poczyniłem małe postępy w pracach (zakładałem że już w sierpniu będę śmigał moim pomarańczowym bolidem ale niestety brak czasu i czasem słaba pogoda zweryfikowała moje plany :evil: )

Pomalowałem i zregenerowałem zaciski hamulcowe od Tico, dostały nowe tłoczki, uszczelniacze, osłony anty pyłowe oraz nowe odpowietrzniki.






Dokończyłem też praco i czasochłonne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia oraz zamontowałem hamulce tarczowe pod felgę 12 cali :twisted:




Na koniec wymyłem komorę silnika oraz przymierzyłem instalację Nanoplexa do rozplanowania zostało jak puszczone będą przewody by jak najmniej rzucały się w oczy.



Pomarańcza czeka teraz na montaż maglownicy, polerkę lakieru, silnik i wnętrze.

Piter7391 - 2016-10-02, 21:52

UP.
Maluch wreszcie skończony, żeby wyrobić się ze składaniem jeszcze w tym roku musiałem wziąć 3 dni urlopu i siedzieć bez przerwy przy malcu, ale warto było.
Niestety ze składania mam dwie fotki robione na szybko.



W czwartek odebrałem auto z ustawienia zbieżności i geometrii i od tamtej pory nie przesiadam się w inne auto :D

W piątek na ostatni dzień w pracy dostałem taki prezent 8)



Dzisiaj jeszcze poprawiłem parę rzeczy które wyszły przy okazji dłuższej eksploatacji i wybrałem się na spota radomskich klasyków. W tym tygodniu w końcu wybiorę się do WK przerejestrować moją maszynę, mam nadzieję że trafi się jakaś fajna rejestracja :P



A ogólnie auto prezentuje się tak:






lubelak.nl - 2016-10-02, 22:02

fajnie zrobiony maluszek, jednak jakoś nie bardzo cieszą mnie plastikowe wykończenia chromów, tak jak narożniki zderzaków i obudowy wycieraczek. Chromy/niklowane elementy i malowane napisy na felgach i styl "no name" to jest to. A tuta jest delikatne pomieszanie epok. Co jak co, maluch pierwsza klasa.

PS. do chromów pasują biało czerwone klosze lamp tylnych i białe/dymione klosze kierunków na przód. fajnie się to kontrastuje.

Piter7391 - 2016-10-02, 22:14

Dzięki, z białymi migaczami i tylnymi kloszami 50/50 trzeba by dać jeszcze boczne migacze białe a wtedy mogło by za bardzo bić po oczach przy tym pomarańczowym kolorze, po za tym fl-owo st-kowe klosze 50/50 są nie do dostania lub w masakrycznych cenach.
Przy tym projekcie chyba jednak stawiam na pomarańczowe klosze, tylko muszę kupić nowe bo te są w takim sobie stanie.

Co do gołych chromów to zobaczę jak koncepcja zmieni mi się w przyszłym roku, jak do kompletu dojdzie obniżone zawieszenie,to wtedy może mieć to sens, jest taki maluch na forum kolegi Macioo i wygląda fajnie.

lubelak.nl - 2016-10-02, 22:24

klosze 50/50 mam w domu, za tydzień będę w Polsce, to możemy ubić biznes jakby co, oddam za ile nabyłem. boczne białe klosze też mam jakby co.
romek - 2016-10-03, 05:14

Absolutnie nie krzywdźcie go kloszami seksu....
Piter7391 - 2016-10-09, 12:16

Ostatnia w tym roku mała sesja i auto wylądowało w może nie ciepłym ale suchym garażu na zimowanie. Ale na pewno będzie przy nim coś modzone, w planach silnik i zawieszenie.




Piter7391 - 2016-12-16, 18:37

Maluch spokojnie czeka sobie na wiosnę, a ja pomału szukam i kompletuje nowe części.

Niedawno wpadły mi w ręce nowe migacze oraz tylne lampy, rzemieślicze ale ładnie wykonane i jeszcze w oryginalnym opakowaniu :D




A to zakup z tego tygodnia, flansze do podniesienia mocowania przednich wahaczy by Macioo, wykonanie pierwsza klasa, brakuje mi jeszcze tylko obniżonego zawieszenia :P


CZESIO1958 - 2016-12-16, 20:55

Lampy naprawdę ładne
Piter7391 - 2017-02-16, 18:58

Przez okres zimowy wpadło trochę fantów do mojego pomarańczowego bolidu :D





Z alusów 5szt. O.Z FSO, ATS Classic oraz Turbinki :twisted: z BMW e21 niestety brakuje mi jednego dekielka, do któregoś z zestawu wlecą oponki Fulda 145/70 R13 w bdb. stanie.



Z Włoch przyjechały do mnie alu miska, pokrywa zaworów i ramki giannini, regulowane alu osłony popychaczy, oraz lusterka Vitaloni Californian, a zegarek Abarth-a wpadł jako gratis :>









A tu rurka szczelinówka i nowe szklanki do mojego nowego silnika 8)



Niedługo wrzucę kolejne fotki i może zdam jakąś fotorelację z budowy nowego silnika ;)

CZESIO1958 - 2017-02-16, 19:12

Wszystko fajnie
Tylko jestem ciekaw jak te lusterka będą się komponować hmm

Rampula - 2017-02-16, 19:46

Z ATSem będzie rewelacja :) to sa 6 calowe?
Piter7391 - 2017-02-16, 19:56

CZESIO1958 napisał/a:
Wszystko fajnie
Tylko jestem ciekaw jak te lusterka będą się komponować hmm


Zanim założę te lusterka to zdejmę kły ze zderzaków i założę ramki giannini, wtedy się to bardzo fajnie komponuje i wtedy cały maluch będzie się trzymał stylu, powiedzmy retro racer.

Rampula napisał/a:
Z ATSem będzie rewelacja :) to sa 6 calowe?


Tak 6 calowe, ale chyba na ten sezon założę turbinki, na które bardzo długo polowałem i udało się je zakupić w bardzo dobrej cenie.

Piter7391 - 2017-08-28, 17:10

W końcu UP :P

Na początku sezonu auto prezentowało się tak,



Później zdjąłem kły ze zderzaków, zmieniłem mocowania tylnego na zderzaka na krótsze przednie by ładniej dolegał do auta, wpadły włoskie ramki i lusterka Vitaloni.







Zacząłem przygotowania do złożenia silnika 700,

Na pierwszy strzał poszła skrzynia biegów, nie wyjąca w bdb stanie, umyta i uszczelniona,
do tego kompletne sprzęgło LUK-a od CC700.






A tu składanie silnika, tłoki CC700, tulejowane cylindry, wał bis, wałek Świątek 385 ( teraz FT 20000), głowica po portingu i planie -2mm, przerobiony gaźnik, lżejsze koło zamachowe, sprzęgło CC, osłony w grafitowym metaliku.













Na nowym silniku zrobiłem już 600 km, jest już po wymianie oleju i nabija kolejne km, jeszcze go za mocno nie testowałem, bo chce go dobrze dotrzeć. w Październiku trafia na hamownie gdzie będzie sprawdzany na niebieskim i czerwonym nano.
Silnik super się zbiera i czuć naprawdę wielką różnicę, na mokrym na 1 i 2-gim biegu spokojnie zrywa przyczepność, bez potrzeby strzelania ze sprzęgła, na suchym asfalcie też nie jest źle ;) :P
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be



W planach nadal inne felgi które czekają na regeneracje i obniżenie zawieszenia, a z odleglejszych tematów, tripody i piaty bieg do skrzyni.

Grzes - 2017-08-28, 17:33

Nie myślałeś nad jakimś ostrzejszym wałkiem?
Majonez - 2017-08-28, 18:38

te gumy na lampach wyglądają paskudnie, jakby miał podbite oczy. Sprzęgło z cc 700 pasowało bez problemu ? Podobne trzeba podtoczyć trochę dzwon skrzyni żeby docisk nie haczył .
Piter7391 - 2017-08-28, 18:42

Grzes napisał/a:
Nie myślałeś nad jakimś ostrzejszym wałkiem?


Wyżej napisałem, jest wałek 385, innego mi nie trzeba jak na tą chwilę.

Majonez napisał/a:
te gumy na lampach wyglądają paskudnie, jakby miał podbite oczy. Sprzęgło z cc 700 pasowało bez problemu ? Podobne trzeba podtoczyć trochę dzwon skrzyni żeby docisk nie haczył .


Te ramki nie są gumowe a z plastiku, mi się podobają.
Sprzęgło od CC 700 pasuje bez przeróbek, na pewno trzeba podtaczać dzwon przy sprzęgle od CC 900, to jest P&P.

Grzes - 2017-08-28, 21:12

Piter7391 napisał/a:
Grzes napisał/a:
Nie myślałeś nad jakimś ostrzejszym wałkiem?


Wyżej napisałem, jest wałek 385, innego mi nie trzeba jak na tą chwilę.



To przeczytałem, tylko robiąc taki silnik ja bym się już pokusił może o coś lepszego. Jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia :)

Piter7391 - 2017-08-28, 21:41

Apetyt narazie mam zaspokojony :P
Roznica miedzy seria a 700setka jest naprawde wielka i odczowalna, jest taki jaki chcialem, idzie ladnie z dolu, nie trzeba go wysoko krecic przez co jego zywotnosc jest wiekrza, mocniejsze walki od 385 juz beda typowo sportowe gdzie trzeba krecic silnik wysoko, moj ma mi sluzyc do normalnej jazdy, miasto-trasa a nie trasa ale na lawecie :P
Do typowego upalania mam plan zrobic sobie jakiegos swapa 1.1 z eleganta. :twisted:

romek - 2017-08-28, 22:15

A ja myslal ze tylko u nas kradli lampy :D
Piter7391 - 2017-08-29, 08:49

romek napisał/a:
A ja myslal ze tylko u nas kradli lampy :D


We Wloszech podobno byl to jeszcze czesciej spotykany proceder xD

A tak naprawde sa to ramki spotykane w wersjach Giannini.

Piter7391 - 2017-10-16, 19:24

Upp :P

Maluch ma się dobrze i śmiga przyzwoicie, zrobiłem już 2 tys. km na nowym silniku i jestem zadowolony.

Ostatnio podmieniłem zwykłe tulejki ślizgowe kolumny kierowniczej na łożyska z El-eganta, kierownica chodzi lżej i nie pojękuje w zakrętach :>



Wpadł także taki gadżet, czyli twardy zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy, zamiast fabrycznego worka :D



Nie mogło mnie zabraknąć na II kozienickim spocie malucha, była fajna atmosfera i naprawde sporo aut ( oczywiście nie wszystkie są na fotkach xD )



I w końcu zabrałem się za doprowadzenie klapy Bambino do stanu użuwalności,
prawdopodobnie będzie skończona na nowy sezon, ma dużo niepotrzebnie powierconych otworów, na wiosnę kupuje MIG-omat, więc nie będe miał problemu z ich pozbyciem.



Klapa miała już wewnętrzne wzmocnienie nowego typu, dlatego musiałem wyciąć jago kawałek by uwolnić przelot w dodatkowych żeberkach.


Budzik - 2017-10-16, 20:21

Yyy, zepsułeś chyba najrzadszą klapę w 126p :lol2:
Ta "modyfikacja" nic Ci nie da, a klapa bez wartości.

Piter7391 - 2017-10-16, 20:34

Budzik napisał/a:
Yyy, zepsułeś chyba najrzadszą klapę w 126p :lol2:
Ta "modyfikacja" nic Ci nie da, a klapa bez wartości.


Naprawde? Widzialem juz ze 2 tak pociete klapy i nie mialem pojecia ze ta wiekrzy rarytas niz bambino zwykla.

Tasok - 2017-10-29, 12:00

tigiem jeszcze pewnie by to naprawił.
Piter7391 - 2018-01-08, 13:51

Pomarańcza spokojnie zimuje, choć przy takiej zimie mam czasem chęć wybudzić ją z zimowego snu, ale się wstrzymam i mam nadzieje że w nowym sezonie wyjadę już na nowym zawiasie i felunku.
Mody muszą być więc przez zimę zbieram trochę fantów, wpadło koło od Bis-a które posłuży jako zapas gdy na aucie wylądują już alusy 13-tki, do tego kołyska skrzyni z poduszkami także od Bis-a i 4-ro punktowe szelki od Jacky Auto Sport.




Przed końcem sezonu w swoim bolidzie zamontowałem jeszcze 3-ci stop zrobiony z lampy przeciwmgłowej, sąsiad mówi "że też tak miałem", podobno tuning lat 80-tych :P



No i jeszcze parę fotek z końca sezonu.



r3mix - 2018-01-08, 15:03

Ten stop mi się nie widzi :P
Dokąd będziesz mocował pasy?

Piter7391 - 2018-01-08, 15:24

r3mix napisał/a:
Ten stop mi się nie widzi :P
Dokąd będziesz mocował pasy?

Mi na poczatku tez nie pasowal, ale mialem pare akcji gdzie prawie ktos wpakowal mi sie w tylek, teraz jak dostaja po galach 21watowa zarowka to przynajmniej sie pilnuja. :lol:
Pasow jeszcze nie montuje bo nie mam kubelkow, ale mam w planie przykrecic je do mocowania zapinacza w tylnej kanapie i do mocowania pasa w nadkolu, jesli nie bedzie to za dobrze i bezpiecznie wygladac to mysle nad zrobieniem odpowiedniego mocowania pod kanapa.

Hanss - 2018-01-08, 15:46

Prostokąt z blachy 3 mm,z drugiej strony przyspawać nakrętki m10 i wspawać ładnie do budy ;)
rase - 2018-01-08, 17:27

3 stop dał bym na tylną półkę i by się nie rzucał w oczy ;)
Piter7391 - 2018-01-08, 22:42

rase napisał/a:
3 stop dał bym na tylną półkę i by się nie rzucał w oczy ;)

Ale to taki ala F1 stop :mrgreen:

rychoo - 2018-01-09, 14:29

Świetny 126p :)
Gdzie taki zbiorniczek kupiłeś ?

Piter7391 - 2018-01-09, 16:56

rychoo napisał/a:
Świetny 126p :)
Gdzie taki zbiorniczek kupiłeś ?

Dzieki :D zbiorniczek udalo mi sie kupic na zlomie, szukalem czesci do el-a ale zamiast tego stal konkretnie zgnily i rozszabrowany St 80r., oprocz zbiorniczka z mocowaniem udalo sie wyjac wloty i listwy p4.

buczek21 - 2018-01-09, 21:56

rychoo napisał/a:
Świetny 126p :)
Gdzie taki zbiorniczek kupiłeś ?

To rzemiosło z 80'lat...
Wypływa to od czasu do czasu na OLX'ie :mrgreen:
po 80-100zł..

grzesiol - 2018-01-09, 23:39

W bardzo fajnym kierunku idziesz z tym Maluchem :) Bardzo mi się podobają Maluchy w wersji cywilny sport, sam mam bardzo podobnego. :D Jedyne co mnie razi to te przednie czyste lampy i ohydne gumy/plastiki w okół nich. ;) Chciałbym zobaczyć go choć na próbę na zwykłych lampach Zelmot i bez gum.
No i ogarniaj zawias na nowy sezon. Na dobrym zawiasie jest dopiero frajda z jazdy maluchem :twisted:

Piter7391 - 2018-01-10, 08:29

grzesiol napisał/a:
W bardzo fajnym kierunku idziesz z tym Maluchem :) Bardzo mi się podobają Maluchy w wersji cywilny sport, sam mam bardzo podobnego. :D Jedyne co mnie razi to te przednie czyste lampy i ohydne gumy/plastiki w okół nich. ;) Chciałbym zobaczyć go choć na próbę na zwykłych lampach Zelmot i bez gum.
No i ogarniaj zawias na nowy sezon. Na dobrym zawiasie jest dopiero frajda z jazdy maluchem :twisted:

Dzieki :D
Idac w kierunku cywilnej rajdowki/retro racer troche chcialem upodobnic malca do tych wloskich rajdowek i wersji giannini, jak zrobi sie odpowiednia pogoda i bede mial znow czas na grzebanie ( teraz pisze prace mgr. ) to zdejme te ramki, przezoce lampy i zrobie jakies fotki, musze tylko odmalowac oryginalne plastykowe ramki ktore sa we wnece lampy.
Za zawias juz sie wziolem :twisted: , od wczoraj resor, tulejki i dawca piora jest juz u kowala, bedzie sklepany na 9cm z dodatkowym piorem.
Nadal tylko nie wiem co z tymi sprezynami na tyl od poloneza czy moga byc zwykle czy musi byc truck.

głodny - 2018-01-10, 12:00

Piter7391 napisał/a:
w Październiku trafia na hamownie gdzie będzie sprawdzany na niebieskim i czerwonym nano



buczek21 - 2018-01-10, 12:10

Cytat:
Nadal tylko nie wiem co z tymi sprezynami na tyl od poloneza czy moga byc zwykle czy musi byc truck.

Ja bym brał seryjne z żółtą kropką,albo w końcu byś "rozdziewiczył" jak chyba pierwszy.. :lol2: te progresywne z "Śnieżka"...
Trucki sie montowało albo pod swapy,gdzie waga dupska jest znacznie większa niż R2.
Po drugie z mojego doświadczenia.. to trzeba się już wtedy bawić w mocniejsze amortyzatory.Bo seria już średnio wyłapuje spręzyne z trucka. :roll:

Piter7391 - 2018-01-10, 18:22

głodny napisał/a:
Piter7391 napisał/a:
w Październiku trafia na hamownie gdzie będzie sprawdzany na niebieskim i czerwonym nano


[url=https://images82.fotosik.pl/961/064a6751aa28f4f2gen.jpg]Obrazek[/URL]


:lol2: :lol2: :lol2:

Wykresy w sumie dane z pomiarów dostałem w exelu, więc musiałem sobie sam te wykresy zrobić i po prostu nie chciało mi się w jpg ich przerabiać, ale specjalnie dla ciebie ;)



Niebieski nano 52,5 Nm i 31,3 KM



Czerwony nano 54,7 Nm i 30 KM

A tu tabela z różnicami miedzy 650 a 700, w której sprawdzałem czasy przejazdu na 3 odcinkach.



Ogólnie jestem zadowolony z wyników, w zasadzie to uzyskałem to co chciałem, silnik ładne ciągnie od dołu, z tym że na więcej jak 4 tys. nie ma co go kręcić, ale rozmawiałem już z zolo i powiedział mi by przefazować wałek o jakieś 2 stopnie by pociągnąć ten moment bliżej 5 tys. obrotów, no i wydaje mi się że mocy mogło by być nieco więcej.
Na czerwonym nano przybyło te 2 Nm, tak jak pisałeś, ale wykres to jakieś nie porozumienie, mam jeszcze jeden pomiar na czerwonym, i wykres jest nieco gładszy ale i tak spada szybciej niż na niebieskim nano.
W przyszłości zastanawiam się nad innym gaźnikiem, większymi zaworami ssącymi, może innym wałkiem i może splanowaniem głowicy o kolejne 2 mm, ale to już przyszłość, bo trzeba będzie robić wcięcia na zawory w tłokach, więc grubsza robota się szykuje.
buczek21 napisał/a:
Cytat:
Nadal tylko nie wiem co z tymi sprezynami na tyl od poloneza czy moga byc zwykle czy musi byc truck.

Ja bym brał seryjne z żółtą kropką,albo w końcu byś "rozdziewiczył" jak chyba pierwszy.. :lol2: te progresywne z "Śnieżka"...
Trucki sie montowało albo pod swapy,gdzie waga dupska jest znacznie większa niż R2.
Po drugie z mojego doświadczenia.. to trzeba się już wtedy bawić w mocniejsze amortyzatory.Bo seria już średnio wyłapuje spręzyne z trucka. :roll:


Bardzo chętnie :lol2: tylko powiedz mi czy brać progresy 17 czy 19 cm? :P
Z progresami jest jeden problem, obawiam się że albo dobiorę za niską albo za wysoką sprężynę, przy polonezowskich sprężynach mam pole manewru i mogę sobie je trochę dociąć jeśli tył będzie stał za wysoko, progresywnej już nie potnę.
Resor mam oddany, będzie 9 cm z dodatkową lagą, jeszcze nigdy nie obniżałem malczana więc nie wiem jak to siądzie i jaką mniej więcej sprężynę dobrać.

giannini - 2018-01-10, 18:48

Nie wiem jak z twardością tych sprężyn od Śnieżek , ale na ulicę proponuję Ci zdecydowanie 19. Ja mam progresję 19 od Włocha i stoi tak jak w awatarze. Miałem 2 kpl 17 i 19 , na tych pierwszych leżał na ziemi więc sprzedałem. Przy progresji 19 obcinasz jedną kulkę bałwanka i na ulicę jest ideał. Jest zdecydowanie niżej , ale zawieszenie pracuje normalnie.
Do sprężyny 19 , resor zrobił bym na 10-11 i dał niskie podstawki.

Piter7391 - 2018-01-10, 19:04

giannini napisał/a:
Nie wiem jak z twardością tych sprężyn od Śnieżek , ale na ulicę proponuję Ci zdecydowanie 19. Ja mam progresję 19 od Włocha i stoi tak jak w awatarze. Miałem 2 kpl 17 i 19 , na tych pierwszych leżał na ziemi więc sprzedałem. Przy progresji 19 obcinasz jedną kulkę bałwanka i na ulicę jest ideał. Jest zdecydowanie niżej , ale zawieszenie pracuje normalnie.
Do sprężyny 19 , resor zrobił bym na 10-11 i dał niskie podstawki.


Resor już w robocie będzie 9 cm, a podstawek nie chcę ruszać, bo naczytałem się na różnych forach negatywnych opinii, że auto zaczyna myszkować i w ogóle same wady prowadzenia,
nie mam doświadczenia z obniżaniem, więc zrobię to metodą prób i błędów, zobaczę jak siądzie auto na tym resorze, do tego będę miał przeniesiony wahacz wyżej i tylne amorki, jeśli wysokość i prowadzenie auta będzie ok, to zajmę się sprężynami, może te progresywne 19 będą ok, tyłek w maluchu i tak musi zawsze stać trochę wyżej niż przód.

giannini - 2018-01-10, 19:31

quote="Piter7391"]a podstawek nie chcę ruszać, bo naczytałem się na różnych forach negatywnych opinii, że auto zaczyna myszkować i w ogóle same wady prowadzenia[/quote]

Przestań czytać te różne fora ;) Ja jestem jeszcze z czasów , kiedy maluch był samochodem używanym w "normalnych" rajdach i frezowanie podstawek to był obowiązkowy punkt w modyfikacji zawieszenia. Pomijając obniżenie , zmniejsza się ramię dźwigni , wyrywającej śruby resoru z belki podczas gwałtownego hamowania na dziurach.

głodny - 2018-01-11, 01:40

No właśnie jakieś dziwne te wykresy. Albo hamownia jakaś lipna.

Moment odpowiada pojemności silnika tu wartości są ok. Ale tych koni coś mało i trochę nie w tym zakresie obrotowym.

Według twojej specyfikacji liczył bym na wartości 33-35KM 54Nm.

Piter7391 - 2018-01-11, 12:52

Przypuszczam ze hamownia moze troche nie ogarniac, bo jest uczelniana, lub kola 12 cali musza miec jakas inna norme albo ustawienie. Ale moze jak cos odloze to przejade sie na inna hamownie.
rychoo - 2018-01-30, 20:20

Fotosy wcięło :(
Piter7391 - 2018-01-30, 20:49

rychoo napisał/a:
Fotosy wcięło :(


Wiem, wina głupiego fotosika, ale od lutego mają wrócić i wtedy pewnie zabiorę się za zmianę hostingu.

CześćTuPawełek - 2018-01-30, 20:54

Jeśli mogę wtrącić o hostingu to polecam Imgur.com :D
Piter7391 - 2018-01-30, 20:56

CześćTuPawełek napisał/a:
Jeśli mogę wtrącić o hostingu to polecam Imgur.com :D

Dzięki, mam już na nim jakiś czas konto, ale po prostu brak motywacji do wrzucenia wszystkiego na nowo gdzie indziej spowodowało to że nadal męczę się z fotosikiem :evil:
EDIT
2 ostatnie strony poprawione, resztę zostawiam bo teoretycznie wszystko wróci od lutego.

Piter7391 - 2018-02-01, 13:35

UP
Wczoraj doszła do mnie paczka z TOM części z tylnymi amortyzatorami i eksploatacyjnymi rzeczami typu filtry, dziś kolejna od ZPH Śnieżek z progresywnymi sprężynami 19cm, resor z 6tym piórem też jest gotowy, teraz tylko muszę poczekać na jakieś cieplejsze dni i montować obniżone zawieszenie.

Fotki :mrgreen:




buczek21 - 2018-02-01, 13:53

Piter7391,
Jest ciepło....+5 C,zakładaj... :lol2:
Musow foto jak stoi auto na tych spręzynach z "Śnieżka".. :roll: :P
Jaka $$ za te spręzyny?

Piter7391 - 2018-02-01, 14:23

buczek21 napisał/a:
Piter7391,
Jest ciepło....+5 C,zakładaj... :lol2:
Musow foto jak stoi auto na tych spręzynach z "Śnieżka".. :roll: :P
Jaka $$ za te spręzyny?


:lol2: :lol2:
Garaz na dziace mam narazie nie ocieplany ( czyt. Brak piecyka ) i nie chce sie przekonywac ile stopni jest w kanale :P , dodatkowo jestem w miare swiezo po operacji i musze uwazac na przeziebienia. Ale jak bedzie 15 stopni to napewno wezme sie za robote.
Zdjecia tez beda, przed, po i w trakcie :> mam tylko nadzieje ze nie bede musial poprawiac wysokosci resora.
Co do ceny to 200zl za komplet plus oczywiscie wysylka, cena jak dla mnie okej, i odpada kombinowanie z gumami usztywniajacymi albo cieciem sprezyn z polka.

grzesiol - 2018-02-01, 17:45

Jestem bardzo ciekaw jak siądzie na tych sprężynach. :) Jaka jest wysokość tego resoru? Te tylne KYB rozumiem, że są przeznaczone do montażu na przód? :D
Piter7391 - 2018-02-01, 18:17

grzesiol napisał/a:
Jestem bardzo ciekaw jak siądzie na tych sprężynach. :) Jaka jest wysokość tego resoru? Te tylne KYB rozumiem, że są przeznaczone do montażu na przód? :D


Też jestem ciekaw i strasznie mnie korci już poskładać to do kupy :twisted:
Resor z 6 piórem mam sklepany na 9cm, a tylne amorki tak jak sama nazwa wskazuje przeznaczone są na przód :E
Mam jeszcze plan zamówić włoski resor od śnieżki też z 6 piórem ale klepany na 12,5 - 13cm z tym że na mojej liście modów na ten rok są jeszcze 3, jak się uda 4 rzeczy które mają w tej chwili pierwszeństwo.

Piter7391 - 2018-02-06, 19:21

Dzisiaj dotarła do mnie kolejna część układanki, jest to konsola środkowa pod radio do St, od razu chcę wszystkich uspokoić ;) nie będzie tam zamontowane żadne radio :twisted:
Konsola jest w spoko stanie boki skajkowe ładne, muszę tylko odmalować przedni panel.
Standardowo poniżej fotka zakupu plus profesjonalna wizualizacja mojego pomysłu na konsole wykonana w paincie :lol2: :lol2: :lol2:


MajkelMoto - 2018-02-06, 20:25

Chcesz to mam na sprzedaz wskaznik temperatury ze skody 105 :)
Piter7391 - 2018-02-06, 20:30

Dzięki ;) , ale kupie cały zestaw VDO żeby nie było różnic w czcionkach itp.
Ale za to poszukuje trójnika na czujniki ciśnienia oleju od łady albo poloneza.

giannini - 2018-02-06, 23:11

Jak chcesz mam kpl od Łady , ale musisz go sobie przerobić , bo jest M12. Podeślę Ci jutro zdjęcia.
Piter7391 - 2018-02-27, 18:10

Z Chin doleciał kolejny fant do mojego bolidu, teraz tylko czeka mnie przeróbka pokrywy rozrządu, kupno chłodnicy i zakucie przewodów olejowych.
średnica wewnętrzna tych mufek z podstawy filtra ma 12 mm, średnica przewodów olejowych też ma być taka czy lepiej dać 10 mm?
Pokrywę chcę przerobić tak jak robiło się to kiedyś, pytanie tylko czy najpierw wywiercić otwór, wkręcić trochę redukcje a potem całą wystającą resztę ob spawać, czy nadlać ok 2 cm w górę materiału i dopiero wiercić i gwintować?


Piter7391 - 2018-03-13, 21:20

UP

A więc pokrywa rozrządu już przerobiona, mufki i filtr oleju także, zostało dokupić chłodnicę i zakuć przewody. Mam jeszcze pytania do wielkości chłodnicy, ale to już w tym temacie:
http://forum.rezerwa126p....ghlight=#498372
Doleciał też kolejny oryginalny :lol2: fancik z chin, pasek do holowania formy OMP :D
Fotki :)




zolo - 2018-03-13, 21:28

Fajnie, fajnie. Podoba mi się.
rychoo - 2018-03-14, 12:46

Pasek gdzie będzie przykręcony?
Pzdr.

Piter7391 - 2018-03-14, 12:56

zolo napisał/a:
Fajnie, fajnie. Podoba mi się.

A dziekuje, dziekuje ;)

rychoo napisał/a:
Pasek gdzie będzie przykręcony?
Pzdr.

Pasek bedzie przykrecony pod prawym mocowaniem zderzaka ale dopiero w komplecie z dokladka z golfa gti.

Piter7391 - 2018-03-24, 12:12

Ostatnie elementy związane z chłodnicą już na miejscu, zostało tylko zamówić jednolity trójnik ciśnienia oleju bo niestety u mnie nigdzie nie mają gotowego tylko trzeba go sobie skręcać z miliona różnych mufek i przejściówek, co zajmuje dużo miejsca jest brzydkie i na 100% było by nieszczelne.

Chłodnica oleju 9-cio rzędowa TurboWorks, oraz 3 wskaźniki VDO look

Także przejdźmy do fotek:




buczek21 - 2018-03-24, 13:37

Piter7391,
Pytanie...Czym będziesz łączył chłodnice z resztą?
Dajesz do zakucia przewody,czy bedziesz się bawił z tych skręcanych koncówek+przewodów na metry?
Bo sam mam rozterki..A Ty jesteś zdecydowanie do przodu z robotą 8)

Piter7391 - 2018-03-24, 15:12

buczek21 napisał/a:
Piter7391,
Pytanie...Czym będziesz łączył chłodnice z resztą?
Dajesz do zakucia przewody,czy bedziesz się bawił z tych skręcanych koncówek+przewodów na metry?
Bo sam mam rozterki..A Ty jesteś zdecydowanie do przodu z robotą 8)


Przewody bede zakowal, nie mam zaufania do skrecanych koncowek po za tym nawet w chinach te koncowki an10 sa drogie u siebie potrzebuje az 6ciu gdzie w polsce jedno takie gowienko to 40zl, w sklepie rolniczym zakowki w zaleznosci czy zwykle calowe czy po stozku to koszt od 5-10zl, przewody nie sa w oplocie stalowym ale hydrauliczne wzmacniane wewnatrz ktore spokojnie wytrzymoja 10bar i do 130 czy 150 stopni.
Ale przewodow narazie nie mam bo teraz musze znalezc odpowiednie miejsce na filtr i chlodnice.

giannini - 2018-03-24, 16:04

Piter7391 napisał/a:
buczek21 napisał/a:
Piter7391,
Pytanie...Czym będziesz łączył chłodnice z resztą?
Dajesz do zakucia przewody,czy bedziesz się bawił z tych skręcanych koncówek+przewodów na metry?
Bo sam mam rozterki..A Ty jesteś zdecydowanie do przodu z robotą 8)


Przewody bede zakowal, nie mam zaufania do skrecanych koncowek po za tym nawet w chinach te koncowki an10 sa drogie u siebie potrzebuje az 6ciu gdzie w polsce jedno takie gowienko to 40zl, w sklepie rolniczym zakowki w zaleznosci czy zwykle calowe czy po stozku to koszt od 5-10zl, przewody nie sa w oplocie stalowym ale hydrauliczne wzmacniane wewnatrz ktore spokojnie wytrzymoja 10bar i do 130 czy 150 stopni.
Ale przewodow narazie nie mam bo teraz musze znalezc odpowiednie miejsce na filtr i chlodnice.


Sprawdź dobrze charakterystykę węży o których piszesz. Taki , który wytrzymuje 10 bar , to nadaje się do podlewania ogródka. Typowe węże do hydrauliki siłowej wytrzymują 200 , a lepsze do 400 bar , ale... Większość z nich jest przystosowana do pracy ciągłej z płynami o temperatury max 90-100 stopni. Tu musisz rzczej zastosować węże , do nisko i średnio ciśnieniowych systemów , ale takie , które parametrowo muszą wytrzymać min 135- 150 stopni przy pracy ciągłej. Np:

węże

Piter7391 - 2018-03-24, 16:40

Napisalem to co mi powiedzieli w sklepie.
Dzieki ze napisales o tym, w takim razie dopytam u nich o te weze a jak nie to bede zamawial przez neta i nawyzej tylko zakuje na miejscu.

giannini - 2018-03-24, 17:35

Jak chcesz ekstra węże na wieki , to takie w stalowym oplocie są niezniszczalne , tylko cena...
węże z ptfe
Ja mam taki zakuty u siebie , ale z końcówkami za 20 cm zapłaciłem 100,- Fakt że w Warszawie i drogiej firmie, ale prawie po sąsiedzku i nie musiałem szukać.

Piter7391 - 2018-04-26, 21:52

A więc sezon 2018 rozpoczęty :mrgreen: ,
w zeszłą sobotę, wymieniłem dyszę paliwa na 120, wszystkie filtry i olej, ustawiłem zawory i wyregulowałem gaźnik, auto przeszło ogólny przegląd i 22 kwietnia byłem na rozpoczęciu sezonu Radomskich Klasyków na Automobilklubie Radomskim, ogólnie frekwencja dopisała, a samych maluchów było ok. 50 sztuk.
( dla zainteresowanych link do galerii na fb https://www.facebook.com/...f=page_internal )
Nie obyło się oczywiście bez przygód, całe szczęście były to pierdoły, pierwsza rzecz to uszczelka pod pokrywą, którą za słabo dokręciłem przez co miałem dobrze naoliwioną komorę silnika ;)
kolejna pierdoła to pęknięty wąż odmy oleju i tym razem dobrze nasmarował mi się gaźnik, ostatnia rzecz z którą będę walczył w majówkę to regulacja lub wymiana poduszek skrzyni bo po zimie ( lub moich wygłupach po zlocie :P ) skrzynia zaczęła trochę obijać o budę i trzęsie na postoju.



Wczoraj udało mi się kupić w dobrej cenie gorzyckie alusy z oponami w stanie do polatania, miałem po nie nocną wycieczkę z kolegą enter ( którego pozdrawiam, bo do pracy wstawał o 5 tej rano, a dopiero o 23 byliśmy odebrać alusy jakieś 140 km od Radomia :E )

Aluski jeździły na SC ale opony są idealne pod malucha, przód 145/70 a tył 155/65 r13,
miałem je dzisiaj założyć, ale niestety pogoda pokrzyżowała mi plany, więc alu wlecą na auto w majówkę.
Alu prezentują się tak:



Brakuje 2-ch dekielków, a dwa są od daewoo :evil: , jak myślicie będą do nich pasować dekielki od alusów z poloneza?

r3mix - 2018-04-26, 21:58

O, jakie fajne alu :P
grzesiol - 2018-04-26, 22:52

Zakładaj poduszki skrzyni z BISa, będziesz na prawdę zadowolony. :) Jak jeździłem na seryjnych to w zależności od producenta, wytrzymywały u mnie od 3 dni a lepsze do miesiąca. Poduszki z BISa założyłem dwa lata temu i śmigają dalej :)
buczek21 - 2018-04-26, 22:52

:lubieto:
Piter7391 - 2018-04-27, 10:26

r3mix napisał/a:
O, jakie fajne alu :P

buczek21 napisał/a:
:lubieto:

Dzięki :P

grzesiol napisał/a:
Zakładaj poduszki skrzyni z BISa, będziesz na prawdę zadowolony. :) Jak jeździłem na seryjnych to w zależności od producenta, wytrzymywały u mnie od 3 dni a lepsze do miesiąca. Poduszki z BISa założyłem dwa lata temu i śmigają dalej :)

Przekonałeś mnie :mrgreen:
Pożyczyłem już gwintownik m8 żeby nagwintować obudowę skrzyni i założę w końcu te poduchy,
a zwlekałem z tym bo zastanawiałem się nad regeneracją, tylko nie wiedziałem czy zalewać poliuretanem czy gumą, ale na razie założę takie jakie są i najwyżej na zimę pomyśle nad regeneracją.
Na coś zwrócić szczególną uwagę przy montażu, nie ma żadnego problemu z tym że poducha bisa powinna być na 2 śrubach a będzie się trzymać na jednej?

grzesiol - 2018-04-27, 12:56

Ja mam to na dwóch śrubach i daje radę, skontrowane dodatkowo od góry nakrętkami. Poduszki mam zalane klejem poliuretanowym. Co prawda na wolnych obrotach przenosi drgania ale mi to nie przeszkadza. :)
giannini - 2018-04-27, 13:26

Piter7391 napisał/a:
Na coś zwrócić szczególną uwagę przy montażu, nie ma żadnego problemu z tym że poducha bisa powinna być na 2 śrubach a będzie się trzymać na jednej?

Nie wiem z którego roku jest buda , ale wystarczy wywiercić po jednym dodatkowym otworze we wspornikach w nadwoziu i dać śruby M8 z nakrętką. Ja mam tak u siebie.

Piter7391 - 2018-04-27, 14:49

Bude mam 83r. I wtedy raczej nie mysleli jeszcze ze bedzie cos takiego jak Bis, ale wlasnie tak myslalem ze jak by bylo miejsce na dodatkowa srube to ja zamontuje.
grzesiol - 2018-04-27, 22:23

Długie wsporniki pojawiły się dopiero gdzieś w połowie 87 roku właśnie chyba z wprowadzeniem BISów. Ja mam auto z początku 87 i mam jeszcze krótkie wsporniki, jak w ST.
Piter7391 - 2018-04-27, 22:29

grzesiol napisał/a:
Długie wsporniki pojawiły się dopiero gdzieś w połowie 87 roku właśnie chyba z wprowadzeniem BISów. Ja mam auto z początku 87 i mam jeszcze krótkie wsporniki, jak w ST.

To tez wlasnie, ale jak trzyma sie na 2-ch i mozna upalac to czemu by nie zalozyc ;)

Piter7391 - 2018-05-07, 19:07

Przez majówkę trochę się zmieniło przy maluchu, ale więcej na działce, za sprawą prac porządkowych i budowlanych, dzięki których w końcu będę mógł dokończyć i zagospodarować garaż.
Do malucha trafiły zakupione przed majówką gorzyckie alu 13-stki, wcześniej pytałem czy pasują do nich dekielki z poloneza, a więc pasują :D i są montowane od wewnątrz i nie trzeba się martwić że je zgubimy. Do tego trzeba było pomalować bębny żeby nie psuły efektu wizualnego rudym nalotem a całości dopełniły wentylki Abarth ;)
Wyszło to tak:







Dodatkową rzeczą jest jednoczęściowa dokładka ala Golf Gti :P





Ciekawe czy ktoś zgadnie z jakiego auta jest ta dokładka :twisted:

Miałem jeszcze w planach montaż poduszek z Bis-a ale po dokładnych oględzinach stwierdziłem że poduszki idą do regeneracji, ostatnią nie wykonaną sprawą jest montaż obniżonego zawieszenia który po namyśle odkładam do czasu zakupu poliuretanów na całe zawieszenie.

Macioo - 2018-05-08, 07:03

Mysle ze gleba tu dopełni, osoboscie te 'podbite' lampy bym wyrzucił ewentualnie daszki wegierskie w zamian dać.
zolo - 2018-05-08, 08:42

Te kondony na lampach rzeczywiście paskudne tym bardziej że nie oryginalne. Ja bym je wywalił i dał plastikowe ramki.
LeszekK - 2018-05-08, 09:00

Smutno z nimi wyglada , jakby miał oczy podbite :lol:
Piter7391 - 2018-05-08, 21:33

Jeszcze was trochę pomęczę tymi ramkami :P
Dzisiaj stuknęło licznikowe 93 tys. km czyli dokładnie 3272 km które zrobiłem tym autem osobiście od dnia zakupu.



Oraz wpadła lotka tylnej szyby, ale mam do niej mieszane uczucia, co sądzicie zdejmować w trybie natychmiastowym?



A co do dokładki ala GTI, powstała z nakładki progowej od Seata Toledo, całkiem za free bo znaleziona w rowie :E
Tak pokrótce wyglądał proces tworzenia :P





A efekt końcowy widać na poprzedniej stronie :D

grzesiol - 2018-05-09, 00:14

Mi się strasznie nie podobają te plastikowe dodatki. Nie pasują strasznie do STka, gdyby to był FL to pewnie by to jakoś leżało. :) Wyrzuciłbym te ramki lamp, dokładkę z przodu, lotkę i te nakładki wlotów na klapę. Taki czysty obniżony ST na alu będzie na prawdę dobrze wyglądać ;) A zamiast IG lepiej w środku współgrałyby zwykłe karkołamacze a jeszcze lepiej bimarco b lub c :)
I czekam na foty jak siedzi na tych sprężynach od śnieżka :D

Produdi - 2018-05-09, 10:20

A jak dla mnie te dodatki pasują idealnie do koloru i charakteru auta . No może jedynie wywaliłbym kratki na klapie i psiknął lotkę w czarną strukturę. A jak dla mnie z kondonami z przodu uroczo wygląda :mrgreen:
tokiroki - 2018-05-09, 15:28

zolo napisał/a:
Te kondony na lampach rzeczywiście paskudne tym bardziej że nie oryginalne. Ja bym je wywalił i dał plastikowe ramki.
lepiej bym tego nie ujął :E
enter - 2018-05-09, 20:21

Produdi napisał/a:
No może jedynie wywaliłbym kratki na klapie


Wyciągaj wnioski !

Piter7391 - 2018-08-29, 19:06

Temat trochę zarósł kurzem, ale w końcu znalazłem chwilę czasu żeby go uzupełnić.
Znaczących zmian oprócz alu nie ma w tym sezonie.
Założyłem tylko zbiorniczek pod odmę odpowietrzenia skrzyni korbowej,



Ale myślę o zastosowaniu skraplacza oleju, ponieważ po przejechaniu ok 1500 km,
w zbiorniczku miałem ok. 250ml oleju, a dzięki temu wynalazkowi było by go pewnie o wiele mniej.



No i najważniejsze wydarzenie tego roku :mrgreen: , mój pierwszy Ogólnopolski zlot 126p,
do giżycka miałem 350km, zrobione praktycznie na strzała, jedno tankowanie i 3 minutowy postój na siku ;)







Na powrocie z kumplem zrobiliśmy postój w Mińsku Mazowieckim żeby zakupić Gorzyckie alufelgi w fajnej cenie :P
A 5 km przed celem miałem małą usterkę, wypadł mi króciec powrotu paliwa z gaźnika :evil: , na szczęście szybko zareagowałem i nic się nie stało, króciec wbiłem kombinerkami i dojechałem do celu, gdzie malczan miał 3 dniowy odpoczynek i przegląd po trasie.



A tu gorzyckie alu z Mińska, kiedyś miały polerowany front,
tu zaraz po myciu



a tu po zabawie włókninami i pastami polerskimi.


Piter7391 - 2018-11-01, 21:36

Dawno w temacie nic pisałem :/
A więc tak na przyszły planuję założenie poduszek z BIS-a, te które kupiłem były takie sobie a ceny nowych ( jeśli w ogóle się je znajdzie ) są chore, więc oddałem używki do regeneracji, wyszły tak:



Tuleje są wycentrowane bo w starej gumie były już przesunięte, mieszanka gumy jest dobrana tak żeby działało to w miarę jak fabrycznie, plus mogę powiercić otwory jak było by za twardo.
Kołyska po czyszczeniu z syfu okazała się być w bdb stanie ale i tak leci do malowania proszkowego.



Przy okazji przeglądu przedniego zawieszenia i hamulców dokręciłem łożyska oraz zmieniłem koła z przodu na takie z oponami 155/65, auto w zakrętach prowadzi się zupełnie inaczej, ale na większych dołkach przy skręconym kole opona obciera, więc odpuściłem dalszą jazdę na tych kołach.



Pod koniec sezonu zrobiłem sobie jeszcze materiałową wykładzinę do bagażnika :P



A tu takie małe porównanie naszej motoryzacji z tą z USA :E
Malczan bez problemów mieści się na pace :twisted:



Fajne wlepy :mrgreen:



I ostatnie foty sezonu.



No ale zbieranie gratów trwa po za sezonem :)
Wpadła kiera Monza Jemi w bdb stanie, do tego używany tłumik speeder w puszcze st, który zastąpi mojego podwójnego speedera jeśli nie uda mi się go pospawać i nad którym nadal ubolewam no i kilka innych pierdół, niestety mam tylko zdjęcie kiery więc się chwale xD


buczek21 - 2018-11-02, 08:24

Będzie Pan zadowolony z kierownicy...
Do całkowitego ori nrakuje tylko wpinki "jemi" w te dwie dziurki na dolnym ramieniu..

100 razy lepiej się to trzyma w rekach niż MC.. :lol2:

Piter7391 - 2018-11-02, 17:13

Wiem że będe zadowolony :mrgreen: bo już mam jedną Monze z tym że tamta ma zniszczone obszycie i jest owinięta taśmą płucienną i zniej przełoże znznaczeJemi.
A ta kiera trafiła się okazyjnie tak naprawdę w cenie obszycia starej kierownicy więc żal było nie brać :lol:

Piter7391 - 2018-11-12, 13:12

W sobotę wyjąłem cały napęd i wziąłem się za dopasowywanie do skrzyni kołyski z BIS-a.







Kołyska po przymiarkach leci do malowania proszkowego będzie takiego koloru jak dekiel skrzyni biegów.
Oprócz tego wziąłem się za cieknące uszczelnienia osłon popychaczy, kijowy materiał plus mocne sprężyny spowodowały wyciskanie uszczelnień, przez co leje się tamtędy olej.
Prawdopodobnie zamówię robione na wymiar aluminiowe osłony a do tego leprze uszczelniacze i będę miał ten problem z głowy.





Przy okazji wyczyściłem też tłoki z nagaru, denka były polerowane przed złożeniem więc większość syfu zeszła bez szorowania.



No i ostatnia sprawa, bo nie wiem czy wymieniać miedzianą UPG na nową i czy planować głowicę bo słyszałem już różne opinie a zdjęcia na pewno pomogą w udzieleniu mi poprawnej porady.

Na uszczelce od strony głowicy widać takie małe kawałki aluminium, a od strony cylindrów widać ślady odciśnięte przez tuleje, natomiast na głowicy os strony gwizdków widać minimalne wżery, brakujący materiał jest połączony z miedzią UPG.
Mi wydaje się że trzeba wymienić uszczelkę i na nowo minimalnie przejechać głowicę, ale może jestem nadgorliwy i takie pierdoły nie wpłyną na eksploatację po złożenie tego do kupy.




zolo - 2018-11-12, 18:16

Uszczelkę na pewno trzeba zmienić. Zastanawia mnie czy ci tłok delikatnie nie uderza w głowice. Bo prawa strona na zdjęciu jest trochę podziobana (tak jakby nagar uderzał o głowice).
Piter7391 - 2018-11-12, 20:33

Uszczelka 0,5 a głowica ma zdjęte 2 mm, a silnik pracował dobrze bez jakiś stuków.
Nie przyglądałem się komorom za bardzo, ale wydaje mi się że to powstało przy czyszczeniu głowicy bo położyłem ją trochę nie ostrożnie na podłogę w garażu.
Ale gdyby to jednak był ten nagar to co z tym zrobić? Jest to bardzo poważny problem?

A i jeszcze jedna sprawa widziałem w starych poradnikach przeróbek 126p że przy zawoże ssącym wybiera się trochę materiału po to by komora się lepiej napełniała, a przy okazji ściagniętej czapki mógł bym to zrobić, pytanie czy rzeczywiście to działa czy się w to nie bawić?

Piter7391 - 2019-02-10, 22:06

Po małej przerwie temat rusza ponownie do przodu ;)
Na montaż spokojnie czeka już alternator po pełnej regeneracji ( nie mylić z tą z allegro :P )


Odebrałem także gaźnik który miał już ostatnią nad wymiarową ośkę przepustnicy, więc dostał tulejki z brązu b 101 i znów zaczynamy od ośki 6,0 mm :D



Do tego zapowiadane wcześniej zrobione na wymiar z aluminium sztywne osłony popychaczy i dużo bardziej wytrzymałe uszczelniacze osłon popychaczy, które załatwił mi giannini.


Zahartowałem także nową miedzianą UPG 0,5mm.

Więc niedługo składam motorownię do kupy.

Z innych rzeczy to zmieniłem sobie skrzynkę narzędziową do malczana, na taką która pomieści jeszcze więcej narzędzi a zajmuje o połowę mniej miejsca :mrgreen:


enter - 2019-02-13, 16:14

Ja bym tu chciał wreszcie glebę zobaczyć :roll:
Piter7391 - 2019-09-20, 20:24

Temat trochę zarósł kurzem :/
Ogólnie malczan w tym sezonie trochę pojeździł, z większych osiągnięć to poraz drugi byłem na zlocie w Giżycku, skąd wróciłem z przytartym 2 gim cylindrem :evil: więc motorownia już wyleciała z samochodu i przez zimę przejdzie kilka modyfikacji :twisted:


Jareg - 2019-09-24, 08:19

Kurwen jak ja kocham to zdjęcie :mrgreen:
No i co dokładnie się stało z tym silnikiem? :P

Piter7391 - 2019-09-24, 09:35

:D
A przytar się 2 cylinder w ten sposob ze pierscienie się schowały i zaczął żreć olej, zamawiam tłoki ma szlif daje do obrobki a potem anodowanie i ceramika na denko tłoka, do tego może jeszcze obrobie głowicę i wkońcu założę chłodnicę oleju.

Jareg - 2019-09-24, 09:40

Piter7391 napisał/a:
:D
A przytar się 2 cylinder w ten sposob ze pierscienie się schowały i zaczął żreć olej, zamawiam tłoki ma szlif daje do obrobki a potem anodowanie i ceramika na denko tłoka, do tego może jeszcze obrobie głowicę i wkońcu założę chłodnicę oleju.

No a potem zrób glebę i wymień te lampy i będzie malinowo :luj:

Piter7391 - 2019-09-24, 11:55

Gleba w końcu na przyszly sezon :twisted:
A lampy zostają tak jak są :P

Jareg - 2019-09-24, 14:39

Piter7391 napisał/a:
A lampy zostają tak jak są :P

:roll:

enter - 2019-09-26, 13:20

Jareg napisał/a:
No a potem zrób glebę

Mówię mu to od dwóch lat :roll:
Sam muszę czynić kroki żeby pomarańcza wreszcie uklękneła 8)

Piter7391 - 2019-09-26, 13:54

enter napisał/a:
Jareg napisał/a:
No a potem zrób glebę

Mówię mu to od dwóch lat :roll:
Sam muszę czynić kroki żeby pomarańcza wreszcie uklękneła 8)

Uklęknąć to możesz ty mój drogi przyjacielu :twisted:
Poniemarcza siędzie alegancko i srobi stansy i spasy xD

Piter7391 - 2019-09-26, 20:10

A o to powód stansów i spasów :mrgreen:





Kolejne z moich maluchowych marzeń spełnione i to w sumie z nadwyżką.
Belka zamiast resora z wahaczami z możliwością regulacji pochylenia koła i do tego górne wahacze :twisted:
Zostaje mi tylko zrobienie gwintowanych amorków, na tył wpadną progresy 19cm ze śnieżki tylko nie wiem czy zostawić seryjne olejaki od KYB czy zainwestować w jakieś używane bilsteiny, a może jest jakiś nieco twardszy seryjny amorek który nie klepie tak po kieszeni jak wyżej wymienione bile?

Produdi - 2019-09-26, 20:44

No i prawidłowo .
Szukaj B6 , jak się bawić to się bawić.

Rocky - 2019-09-26, 21:22

Również bym szukał Bil,ale jak chcesz coś tańszego,podobno fajną alternatywą jest KYB Excel-G(Gazowo-olejowy), dedykowany też do 126 ,tylko nie wiem, jak z dostępnością. Te 4 pojedyńcze uniballe mają zastąpić górne wahacze,dobrze myślę? Będziesz myślał nad poliuretanami w zawias?
Piter7391 - 2019-09-26, 21:46

No to może wyczekam jakieś bile w urzywce, te excel-g jeszcze są dostępne bo już przerabiałem ten temat rozglądając się nad zawieszeniem do CCS-a.
Ten zestaw praktycznie eliminuje gumy z przedniego zawieszenia, zostanie tylko tuleja w zwrotnicy a w dolny wahacz mam w zestawie tuleje 2 częściowe z poli czegoś ( twardy biały materiał dający się toczyć ), tył zostaje narazie seria bo mam świerzo wprasowane nowe tuleje, poliuretan może zastosuje w poduszkach amortyzatorów.
A te czarne parówki z unibolami to właśnie górne wahacze, podobno na oryginalnych wahaczach był by problem z przestawianiem kątów pochylenia koła,prawdopodobnie to łączenie miedzy ramionami mocno ogranicza regulację.

buczek21 - 2019-09-26, 22:04

Piter7391,
No grubo idziesz 8)
Na przód jak masz tokarza pochtytanego to niech Ci wytoczy z alu i rurez gwintem i miski..
Ja tak miałem zrobionego swojego coilover kit'a w fiacie 127-do tego obciete seryjne amorki i skrócone tłoczysko..
No chyba że idziesz w to co 90% ludzi mających takie zawieszenie..gotowiec do Civic/CRX z allegro..

Co to tyłu..
To wg mnie opcje masz 4..
-zalanie seryjnych jakimś delikatnie gęstszym olejem- do kupienia rózne gestości do amorków z moto.. i mozna sobie spokojnie wyregulować twardość metodą prób i błędów..
-przespawać gazówki z fiata bravo tego starego.. gazowy amorek,tylko ze mocowania trzeba przespawać na maluchowskie,
-bile....ale 99% tego co wypływa na olx/allegro to albo ma nastawy typowe tor czy kjs..czyli beton..Albo wyrypane na max i do regeneracji..Kiedyś tym zajmował sie zekpol w warszawie,ale czy dalej to robi..
-jak kupiłeś przód za wór hajsu,to stać się na amorki z SPAX'a... gdzie siła tłumienia jest w pełni regulowana pokrętłem..

No i powinieneś leżeć teraz krzyżem przed ołtarzem zeby po tych wszytkich unibalach,polibuszach...cudach wiankach nie zaczeła się buda rozłazić.. :roll:

Hanss - 2019-09-27, 13:23

Zerkpol nadal regeneruje i ustawią Ci amory tak jak chcesz,jakieś pół roku temu wysyłaliśmy do regeneracji amory z rajdowego sunny i nie było problemu z tym że cena no i w moim odczuciu po zamontowaniu tego mam wrażenie że jest trochę przereklamowany.
Tak jak chłopaki radzą,pokombinował bym z gazówkami z bravo/t4 ;)

Piter7391 - 2019-09-27, 19:59

buczek21 napisał/a:
Piter7391,
No grubo idziesz 8)

Grubo ale nie na bogato :E , na Spax-y mnie nie stać :/ dlatego kombinuje albo budżetowo albo markowe używki.

Ci co mnie znają to wiedzą że ja lubię wyłapywać okazję :mrgreen: i czasem na jakieś rarytasiki potrafię czekać bardzo długo i tak było z tym zawieszeniem, udało mi się je wyrwać za mniej niż połowę wartości rynkowej tego zestawu, i po przyjrzeniu się myślę że jest to cena adekwatna i w takiej cenie idzie te wszystkie elementy może nie tyle zrobić samemu ale we własnym zakresie po zamawiać u tokarzy, spawaczy itp. a potem złożyć sobie w całość, dlatego jestem podwójnie zadowolony z tego zawieszenia. :twisted:

Co do amorków na tył, mam olej do zawieszenia motocyklowego, chyba nawet ze 2 rodzaje i nawet nie wiem czy nie wygrzebię gdzieś tylnych rozbieralnych amorków od malucha, więc może pobawił bym się w ten sposób, jak nie to też mogę się pobawić i przespawać mocowania w gazówkach z bravo (to będą te amorki? https://allegro.pl/oferta/ms-amortyzator-fiat-marea-bravo-i-brava-7639844584)

Na temat przednich amorków i ogólnie całego zawiasu rozmawiałem z Macioo jakiś czas temu i wspominał mi że miał zrobione kilka różnych amorków z różnymi sprężynami do testów tak aby dobrać coś co nada się do jazdy cywilnej i na co dzień oraz do lekkiego upalania, więc będę się też z nim kontaktował w tej sprawie, a jeśli nie wypali, to mam ogarniętego znajomego z tokarkami i powinienem coś wystrugać tylko właśnie czy na podstawie zwykłego olejowego KYB to robić tak jak sprzedają to na olx i czy może pójść w gazowo-olejowy odpowiednik?
I jak coś to kupuję na allegro nakrętki od gwintu rozmiarowo podchodzące pod amorek i dorabiam do tego tuleję talerzyki do sprężyn i sprężyny też jakieś gotowce z alledrogo?

A z budą to myślę czy nie obspawać punktów mocowania zawieszenia oraz dodatkowo belkę z pod resora nie wzmocnić blachą i zostawić jednak seryjne gumy amortyzatorów a nie betony z poliuretanu, bo jednak rajdówka czy wyścigówka z tego nie będzie a i tak będę miał zajebistą przyjemnośś z prowadzenia tego bolidu.

grzesiol - 2019-09-27, 21:48

Co do amortyzatorów na tył polecam przednie amortyzatory z t4. Wystarczy przerobic dolne mocowanie. Mi temat tej modyfikacji podsunął Macioo i też mi je przerobił. Już w dwóch maluchach na tyle smigam na gazowych SRLach z t4 przerobionych przez Maćka. Jest na prawdę zajebiscie.
r3mix - 2019-09-28, 10:12

grzesiol, nie jest za twardo?
Jareg - 2019-09-28, 13:08

r3mix napisał/a:
grzesiol, nie jest za twardo?

Ziomek wrzucił ostatnio T4 na tył i twierdzi że nawet jest dość miękko :lol:

grzesiol - 2019-09-29, 13:49

Tył w Maluchu jest ciężki wiec dają radę. Wg mnie jest idealnie. Jakby było za miękko to kumpel przywiózł kiedyś na spota zwykłe olejowe z T4 to był na prawdę beton, B6 to były przy nich galaretki.
Tak jak pisałem, mam przerobione przednie gazowe SRLe z T4 i jest miód z tyłu na ulice.

Piter7391 - 2019-09-29, 20:38

Dzięki za odpowiedzi :)
Te gazowe amorki z t4 mnie zainteresowały, wystarczy tylko przerobić dolne mocowanie i już będzie p&p do malana?
Co do przodu to jeszcze nie wiem na co padnie, ale muszę teraz zająć się tłokami i głowicą do mojego bolida, bo co z tego że będzie zawias jak nie będzie jak jeździć :lol2:

Hanss - 2019-09-30, 09:17

Tylko dół,u góry jest ta sama szpilka m10 co w maluchu ;)
Piter7391 - 2020-04-20, 20:11

Odkurzam temat bo już mocno zarósł, więc jedziemy 8)
7 setka leże na razie w częściach i się kurzy, problemem okazały się tuleje cylindra które po szlifie i wyjęciu z łap maszyny natychmiastowo zmieniają wymiary tak mocno że nie idzie ich użyć :evil: przez co w tym momencie jestem na etapie szukania surówek i rozkminki nad innym alternatywnym rozwiązaniem.
Co mogę powiedzieć jeszcze o 0,7 silnik po przebiegu 5 tys. km wyglądał bardzo ładnie, przypuszczam że żywotność drastycznie się nie zmniejszyła, gdyby nie zacier spowodowany moja pomyłką i lekko zwalonym gaźnikiem, myślę że z powodzeniem śmigał by dalej.

Malczan kurzył się w garażu praktycznie pół roku, w zeszłym tygodniu wyprowadziłem go z garażu i zacząłem prace nad instalacją elektryczną, w tym sezonie zagości , w sumie już zagościł rozrusznik z automatem, ponieważ męczyło mnie szarpanie cięgna i bendyks już padał więc teraz malan będzie palony z guzika :D
A przy okazji wymiany rozruchnika ogarnąłem trochę instalację w komorze silnika.







Drugim elektrycznym usprawnieniem będzie pompa paliwa, do której też już jest pociągnięta instalacja przy okazji ciągnięcia kabla do automatu, rozrusznik jak i pompa sterowane są 2-ma przekaźnikami umiejscowionymi w bagażniku, pompa włącza się po przekręceniu zapłonu, a rozrusznik po guziku, wszystko zabezpieczone dodatkowym bezpiecznikiem.



Ale że malan musi latać :twisted: to złożyłem sobie budżetowe "mocne" 650 :mrgreen:
przy okazji bawiąc się trochę w metalurga i robiąc odpowietrzenie skrzyni korbowej z miejsca po mechanicznej pompie paliwa ;)








buczek21 - 2020-04-20, 20:18

Piter7391,
Ja mam roztaczane u siebie seryjne cylindry,w to była wprasowana tuleja z jakiegoś diesla z renault..
I dopiero taki cylinder był obrabiany pod ostateczny wymiar..

A taki sposób?
U mnie trzyma to wymiary,bo było sprawdzane czy to przez szlifierza,czy to później przezemnie..

Piter7391 - 2020-04-20, 20:26

U mnie też tak było tylko że tuleja była z CC700, najgorzej wyszedł 2-gi cylinder który był przytarty i przegrzany, po szlifie na 2-gi nad wymiar zaczęły się jaja, tuleja jest jakby za cienka i nie tylko traci wymiar w "jajo" ale także się skręca w pionie i z dychy luzu w obejmie maszyny robi się miejscami 3 setki luzu po wyjęciu.
Jaką masz średnicę zewnętrzną tych tulei ok 85mm?
Może własnie zmienię tuleje na inne bo być może te są z gównolitu i dlatego wyszły takie jaja.

buczek21 - 2020-04-20, 22:48

Cytat:
Jaką masz średnicę zewnętrzną tych tulei ok 85mm?

85-86mm z tego co pamiętam..Teraz nie mam jak to pomierzyć,nie ukrywam...
Ale u mnie były w miarę grube ścianki...
Na 100% wiem że są z jakiegoś diesla z renault.

Jareg - 2020-04-23, 09:11

Ale masz wylizaną komorę :shock:
Podziwiam zaufanie do pompy paliwa firmy QAP, jak ci padnie gdzieś w trasie to może być lipton :E
Mam nadzieję że uda się w tym roku gdzieś spotkać na zlocie :roll:

ignac2004 - 2020-04-23, 09:35

Ty mi powiedz lepiej co to masz za ramiona wycieraczek? To są jakieś gumowe nakładki?
Piter7391 - 2020-04-23, 10:29

Jareg napisał/a:
Ale masz wylizaną komorę :shock:
Podziwiam zaufanie do pompy paliwa firmy QAP, jak ci padnie gdzieś w trasie to może być lipton :E
Mam nadzieję że uda się w tym roku gdzieś spotkać na zlocie :roll:


Komora musi błyszczeć nie można ładnego silnika pchać w jakiś syf :mrgreen:

Są tanie dlatego kupiłem dwie i jedna będzie w bagażniku jako zapas :E


ignac2004 napisał/a:
Ty mi powiedz lepiej co to masz za ramiona wycieraczek? To są jakieś gumowe nakładki?


Tak to są jakieś tuningowe gumy, naciągane na ramie, zdjęte z malucha ze szrotu więc raczej dedykowane, chociaż raz widziałem na tylnej wycieraczce w Golfie 2 ale pewnie pasowało ze względu na ten sam rozmiar co w 126.

Budzik - 2020-04-24, 21:12

Ile kosztuje teraz taka pompa QAP ?
Moja padła po 1.5 sezonu.

Piter7391 - 2020-04-25, 20:28

Najtaniej znalazłem za 62 ziko, więc nawet jak jedna polata 1,5-2 sezony to i tak git bo za 124 ziko mam kilka lat spokoju, a na dobrą firmową trzeba wywalić jakieś 2 stówki.
enter - 2020-04-26, 22:46

Widać że chłop z Radomia, potrafi liczyć :E
Piter7391 - 2020-07-08, 18:44

A jak ;)
A więc maluch trochę jeździ choć w tym roku nie zapowiada się żeby zrobił jakiś spektakularny przebieg, nie ma nawet przeglądu :E
W St, jak nie chce się ciąć oryginalnej deski to jest lekki problem z miejscem na radio więc wystrugałem sobie mocowanie w radia i zapalniczki w półce na dole.


Niedawno będąc u enter-a trafiliśmy w Krk ładny fotel IG, szybki wyjazd, zakup a potem transport do Rdm w Cento :mrgreen:

Poczyszczeniu widać różnicę z poprzednikiem :>


W poprzedni weekend przymierzyłem nowe koła do Pomarańczy niestety 155/65 są strasznymi balonami więc narazie wróciłem do poprzedniego setup-u

Piter7391 - 2020-08-16, 22:26

Co powiecie na taki skromny zestaw wskaźników :twisted:


Quake96 - 2020-08-16, 22:40

Bez urazy, dla mnie trochę jak z jakiegoś ciągnika :E
dizzyx - 2020-08-16, 23:29

Genialne, tylko teraz masz o jeden obrotek za dużo :E
Kubica - 2020-08-16, 23:41

W dodatku każdy pokazuje w przeciwstawną stronę :lol2:
Piter7391 - 2020-08-17, 17:38

Quake96 napisał/a:
Bez urazy, dla mnie trochę jak z jakiegoś ciągnika :E

Jak śmiesz :lol2: to są zegary z Abartha OT 1000 prawdopodobnie za coś takiego Włosi zgotowali by Ci to samo co Musoliniemu :lol2:

dizzyx napisał/a:
Genialne, tylko teraz masz o jeden obrotek za dużo :E

Zegary niestety nie moje ale jak już miałem je w ręce to aż żal było nie przymierzyć ;)

Kubica napisał/a:
W dodatku każdy pokazuje w przeciwstawną stronę :lol2:

No dziwna sprawa że Włosi sobie ubzdurali że obrotek będzie działał w drugą stronę, nie wiem czy w czymś miało to pomóc czy co?

Quake96 - 2020-08-17, 18:17

Piter7391 napisał/a:

Jak śmiesz :lol2: to są zegary z Abartha OT 1000 prawdopodobnie za coś takiego Włosi zgotowali by Ci to samo co Musoliniemu :lol2:


No wiesz, jakoś te kolorowe kontrolki mi tak "swojsko" zaleciały :D Może jakby ich nie było to mówiłbym inaczej :E

Piter7391 napisał/a:

No dziwna sprawa że Włosi sobie ubzdurali że obrotek będzie działał w drugą stronę, nie wiem czy w czymś miało to pomóc czy co?


Raczej jakiś efekt wizualny :D

dizzyx - 2020-08-17, 19:25

Piter7391 napisał/a:
Zegary niestety nie moje ale jak już miałem je w ręce to aż żal było nie przymierzyć

Żal to by mi było oddawać :mrgreen:

Kubica - 2020-08-17, 20:25

Piter7391 napisał/a:

No dziwna sprawa że Włosi sobie ubzdurali że obrotek będzie działał w drugą stronę, nie wiem czy w czymś miało to pomóc czy co?

Myślę, że po prostu miało bajerancko wyglądać, no i tak jest ;)

Piter7391 - 2020-08-17, 21:50

No zegary robią robotę :D
Jak właściciel pozwoli to wrzucę jakieś foto jak wyglądają w aucie do którego są przeznaczone ;)
A po pogrzebaniu przy nich to myślę że jak by troszkę powalczyć z 2 kapliczkami i kompletem wskaźników z łady plus tarcze na zamówienie to idzie zrobić coś takiego, tylko trzeba mega dużo czasu i cierpliwości.
No tak kontrolki podobne dostępne w każdym rolniczym :lol2:

Kubica - 2020-08-17, 21:53

Już myślałem, że sam się szarpnąłeś na takie :lol2: Jak dla mnie zwykła kapliczka jest najlepsza, cała reszta już przekombinowana. No, ewentualnie węgierski licznik FL bo ma spoko podświetlenie.
Piter7391 - 2020-08-18, 16:13

Nie no zabolał by mnie zakup takich gajgerków, mi też najbardziej leży kapliczka i lumelek po prawej stronie.
Te są zdecydowanie za duże do malucha, ale czasami trafiają się fotki z fajnymi wynalazkami zamontowanymi w 126.

Quake96 - 2020-08-18, 21:19

Piter7391 napisał/a:
A po pogrzebaniu przy nich to myślę że jak by troszkę powalczyć z 2 kapliczkami i kompletem wskaźników z łady plus tarcze na zamówienie to idzie zrobić coś takiego, tylko trzeba mega dużo czasu i cierpliwości.


Podwójna kapliczka, coś a'la licznik Giannini? :D

Kubica napisał/a:
No, ewentualnie węgierski licznik FL bo ma spoko podświetlenie.


Hola hola! Polski licznik z 5W żarówkami też ładnie świeci :D

Piter7391 - 2020-08-18, 22:00

Quake96 napisał/a:
Piter7391 napisał/a:
A po pogrzebaniu przy nich to myślę że jak by troszkę powalczyć z 2 kapliczkami i kompletem wskaźników z łady plus tarcze na zamówienie to idzie zrobić coś takiego, tylko trzeba mega dużo czasu i cierpliwości.


Podwójna kapliczka, coś a'la licznik Giannini? :D

Kubica napisał/a:
No, ewentualnie węgierski licznik FL bo ma spoko podświetlenie.


Hola hola! Polski licznik z 5W żarówkami też ładnie świeci :D

Giannini miały kwadratowe zegary, a abarth coś takiego jak to, i idzie to wykonać na podstawie okrągłych zegarów właśnie z łady które mają taką samą średnicę jak te ze zdjęcia i pasują w otwór kapliczki, a po przeróbce obrotomierza by kręcił się w drugą stronę i dorobieniu na zamówienie tarcz będzie ideolo.
A z węgierskim licznikiem chyba chodzi bardziej o to że ma zieloną szybkę i przez to jest fajniej podświetlony.

Kubica - 2020-08-18, 22:06

Cytat:
A z węgierskim licznikiem chyba chodzi bardziej o to że ma zieloną szybkę i przez to jest fajniej podświetlony.

OT: Nic z tych rzeczy. Węgier ma ładną ramkę, ładniejsze, IMO lepiej widoczne kontrolki i takie paski światłowodowe od góry i dołu skali, równomiernie oświetlające wskazówkę. PAFAL nie ma startu, no sorry, robiłem bezpośrednie porównanie :P

Piter7391 - 2020-09-22, 20:17

Ostatnio udało mi się dorwać fajne retro kubły które idealnie pasujące do malana, nie miały oczywiście prowadnic więc wyrzeźbiłem sobie mocowanie z jednego starego fotela, muszę dorwać jeszcze jeden fotel do drugiego kubełka, na razie kierowca może rozkoszować się wygodą i trzymaniem bocznym, a pasażer niech się cieszy że siedzi na IG zamiast skajowym karkołamaczu :E
Kilka fotek:





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group